اسپاسم عضلانی و روش‌های مواجهه به آن

اسپاسم عضلانی یکی از شایع‌ترین مسائلی است که برای بسیاری از افراد در طول زندگی آنان رخ می‌دهد، درواقع اغلب افراد در دوره‌های ورزشی یا حتی حین استراحت دچار اسپاسم می‌شوند.

اسپاسم عضلانی و روش‌های مواجهه به آن

بیشتر افراد اسپاسم عضلانی را در پا‌های خود تجربه می‌کنند، اما اسپاسم می‌تواند در دست یا سایر نقاط بدن نیز رخ دهد.
جالب است بدانید که هرچه سن بالاتر برود، احتمال گرفتگی عضلات بیش‌تر می‌شود. زیرا به تدریج توده‌ی ماهیچه‌ی بدن تحلیل می‌رود؛ در نتیجه به ماهیچه‌های باقی‌مانده فشار بیشتری وارد می‌شود. کمبود پتاسیم و منیزیم باعث گرفتگی عضلات می‌شود. یکی از دلایل اصلی گرفتگی عضلات پا (شامل مواردی که نیمه‌شب هنگام خواب رخ می‌دهد)، فشار خون بالا و انرژی پایین است.
برای پیشگیری از اسپسم عضلانی، نوشیدن آب نیز می‌تواند روشی مطمئن برای پیشگیری از مشکل اسپاسم عضلانی باشد. درواقع هیدراته کردن بدن در کنار همه مزایای خود می‌تواند مانع از اسپاسم عضلانی نیز شود. کم تحرکی و یک جا نشستن مداوم نیز در بروز مشکلات عضلانی نقش دارند. اگر وضعیت شغلی شما به شکلی است که مدام باید پشت میز بنشینید، بهتر است هر چند دقیقه یک بار از پشت میز بلند شده و تحرک داشته باشید تا مانع از درد و مشکلات بعدی شوید.
تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین ب. نیز باعث گرفتگی عضلات، به‌خصوص در پاها، می‌شود. تخم‌مرغ، گوشت قرمز، ماهی، دانه‌ها و سبزیجات همه در حالت طبیعی دارای ویتامین ب. هستند. ورزش کردن روشی مناسب برای پیشگیری از اسپاسم عضلانی محسوب می‌شود. این موضوع درواقع می‌تواند عامل پیشگیری از اسپاسم عضلانی محسوب شود.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها