عکس روز آژانس فضایی اروپا؛

آهنگ یک دنباله‌دار را بشنوید / ویدئو

آیا تاکنون آهنگی که یک دنباله‌دار ایجاد می‌کند را شنیده‌اید؟ اگر پاسختان خیر است، می‌توانید ویدئوی جدیدی را که اخیراً آژانس فضایی اروپا در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده، مشاهده کنید.

آهنگ یک دنباله‌دار را بشنوید / ویدئو

آژانس فضایی اروپا اخیرا ویدیوئی از صدای آهنگی که توسط دنباله‌دار چوریوموف-گراسیمنکو یا ۶۷ پی/چوریوموف-گراسیمنکو(۶۷P) ایجاد شده را منتشر کرده است.

به نظر می‌رسد دنباله‌دار ۶۷ پی در حال اجرای یک آهنگ در حالت نوسان در میدان مغناطیسی در محیط دنباله‌دار خود است. صدای این آهنگ ۴۰-۵۰ میلی متر هرتز است که این در بازه بسیار پایین‌تری از بازه شنوایی انسان که معمولاً بین ۲۰ هرتز و ۲۰ کیلوهرتز قرار دارد، است. برای ساختن موسیقی که برای انسان به طور واضح قابل شنیدن باشد فرکانس‌ها با یک روش، در حدود ۱۰ هزار واحد افزایش یافته است.⠀⠀⠀

این آهنگ برای اولین بار به طور واضح در ماه اوت سال ۲۰۱۴ و هنگامی که فضاپیمای "روزتا" در فاصله ۱۰۰ کیلومتری این دنباله دار قرار داشت، توسط آزمایش مغناطیس‌سنج شنیده شد.

دانشمندان فکر می‌کنند که تولید این آهنگ می‌تواند به دلیل فعالیت دنباله‌دار مذکور باشد و دنباله‌دار آهنگ را هنگامی‌که ذرات خنثی را در فضا آزاد می‌کند(جایی که آنها به دلیل فرآیندی به نام یونش بار الکتریکی می‌گیرند) تولید می‌کند، اما مکانیسم دقیق فیزیکی پشت ایجاد این نوسانات همچنان یک راز باقی مانده است.⠀

منبع: ایسنا

24

حجم ویدیو: 2.06M | مدت زمان ویدیو: 00:00:14 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها