۸ سال و ۸ نکته مهم رهبر انقلاب به دولتمردان

هر سال به مناسبت هفته دولت رهبر انقلاب نکاتی را به دولتمردان گوشزد کرده‌اند.

۸ سال و ۸ نکته مهم رهبر انقلاب به دولتمردان

طبق رسم هر ساله و با فرا رسیدن هفته دولت ، رهبر معظم انقلاب با اعضای هیئت دولت طی دیداری چند ساعته نکاتی را به آن‌ها گوش زد می‌کردند.

اما امسال سال آخر کاری دولت تدبیر و امید است و دولت باید هرآنچه در برنامه ‎خود داشته به ثمر برساند و به بیانات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشاند.

در این گزارش به باز خوانی ۸ نکته مهم از رهبر انقلاب در ۸ سال کاری دولت تدبیر و امید می‌پردازیم:

۸ سال و ۸ نکته مهم رهبر انقلاب به دولتمردان

تبیین هفت شاخص مهم دولت مطلوب اسلامی

رهبر انقلاب در اولین دیدار خود با هیئت دولت در هفته دولت بر تبیین هفت شاخص‌ مهم اسلامی تاکید و بیان کردند که سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد ، قانون گرایی، حکمت و خردگرایی و تکیه بر ظرفیت درون زای کشور جز این شاخص‌های اسلامی است.

ایشان در ادامه بیان کردند که اقتصاد و علم را در اولویت قرار دهید و با مهار تورم، تأمین نیازهای اساسی مردم ، رونق تولید و ایجاد تحرک و آرامش در عرصه اقتصادی، امید مردم به آینده را استمرار و افزایش دهید.

مسیر فرهنگ از چهارچوب نظام اسلامی

رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۳ در دیدار با اعضای هیئت دولت پس از بیان نکاتی اخلاقی، به موضوع فرهنگ و دغدغه‌های فرهنگی اشاره کردند و با تأکید بر این‌که خطا‌ها و اشتباهات فرهنگی به‌راحتی قابل جبران نیست، گفتند «ضروری است در عرصه‌ی فرهنگی، سیاست‌های نظام به‌درستی درک و اِعمال شود».

ایشان تأکید کردند که «هرگونه تغییر مسیر فرهنگ از چهارچوب نظام اسلامی، موجب برهم‌خوردن انتظام فکری و هویت واقعی جامعه خواهد شد».

۸ سال و ۸ نکته مهم رهبر انقلاب به دولتمردان

اقتصاد مقاومتی، محصول عقل جمعی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای، اقتصاد مقاومتی را در دیدار سال ۱۳۹۴ با هیئت وزیران، موضوع مهمی خواندند و بیان کردند که در هرگونه برنامه ریزی این مهم باید مورد توجه کامل دولت قرار گیرد.

رهبر انقلاب با اعتقاد بر اینکه اقتصاد مقاومتی، بسته‌ای «کامل و منسجم» و محصول عقل جمعی است و برای تحقق نیز به برنامه اجرایی و عملیاتی منسجم نیاز دارد، افزودند که «گام دوم در تحقق اقتصاد مقاومتی، تشکیل یک ستاد فرماندهی قوی، هوشمند و نافذالکلمه است تا با پایش فعالیت‌ها، اقدامات ضربتی برای حل مشکلات، و اتخاذ تصمیمات صحیح و به‌موقع، زمینه اجرایی شدن برنامه را فراهم کند و به مردم گزارش دهد».

هفت اولویت و سرفصل مهم برای دولت

رهبر انقلاب در سال پایانی کار دولت یازدهم نکات مهمی را در قالب ۷ سرفصل در زمینه‌های «اقتصاد مقاومتی»، «سیاست خارجی»، «علم و فناوری»، «امنیت»، «فرهنگ»، «برنامه ششم» و «فضای مجازی» به‌عنوان اولویت‌های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم بیان کردند.

۸ سال و ۸ نکته مهم رهبر انقلاب به دولتمردان

۱۲ توصیه رهبر انقلاب به دولت دوازدهم

سال ۱۳۹۶ دولت تدبیر و امید بار دیگر فرصتی برای خدمت به مردم پیدا کرد.

پس از برگزاری انتخابات و شروع به کار دولت دوازدهم، حضرت آیت الله خامنه‌ای در هفته دولت و در دیدار با هیئت وزیران با اشاره به ضرورت «کار و تلاش جهادی و مضاعف مسئولان برای رفع مشکلات»، با بیان توصیه‌های «شخصیتی، رفتاری و کاری» به اعضای هیئت دولت، «اقتصاد و مسائل معیشتی مردم» را مهم‌ترین مسئله‌ی کشور برشمردند و تأکید کردند که «جهت‌گیری‌ها باید از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولّد و مردمی» تغییر پیدا کند».

ایشان همچنین ۱۲ توصیه ‌دیگر به دولت دوازدهم داشتند:

ردیف توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت دوازدهم
۱ نیت الهی برای خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها
۲ روحیه جهادی وتلاش مضاعف
۳ همکاری اعضای دولت به صورت تیمی
۴ تحمل مخالفان و استقبال از نقد‌ها
۵ ارتباط نزدیک با مردم
۶ پرهیز از اشرافی‌گری
۷ کمک به حرکت‌های خودجوش مردمی
۸ توجه به کارآمدی، انقلابی و جهادی بودن همکاران
۹ پیگیری و نظارت بر زیرمجموعه
۱۰ داشتن برنامه دقیق و مدون و علمی
۱۱ داشتن روحیه خطرپذیری در تصمیم‌گیری‌ها و اقدام
۱۲ تمرکز بر اولویت‌های اصلی

۸ سال و ۸ نکته مهم رهبر انقلاب به دولتمردان

مسئولان اقتصادی شب و روز نشناسند

دوم شهریور سال ۱۳۹۷؛ یک سال از آغاز به کار دوره دوم دولت تدبیر و امید گذشت. رهبر انقلاب در دیدار اعضای دولت با تأکید بر اینکه وظیفه دولت، مدیریت اقتصادی است بیان کردند که البته این مدیریت به معنای تصدی‌گری نیست و هدف از سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نیز این است که تصدی‌گری انجام نشود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین مدیریت اقتصادی افزودند که «باز کردن میدان برای فعالان سالمِ اقتصادی و جوانان مبتکر و پرتلاش و برطرف کردن موانع و بهبود فضای کسب و کار» و همچنین «بستن منافذ فساد و برخورد با مفسد» دو رکن مهم مدیریت اقتصادی کشور است.

دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت در دوم شهریور ۱۳۹۸، «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مسئله مهم کشور خواندند و با تأکید بر توجه کامل مسئولان به «تولید داخلی» به عنوان «کلید اصلی حل مشکلات موجود» نکات مهمی را درباره «رهایی کشور از وابستگی به درآمد نفت»، «توجه ویژه به بخش‌های پیشران اقتصادی نظیر مسکن، کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان»، «ضرورت تغییر نگاه به تولید کننده به‌عنوان رزمنده جنگ اقتصادی» و «لزوم جهت گیری و هدفگذاری پیشرفت اقتصادی به سمت تأمین عدالت و ریشه کن کردن فقر» بیان کردند که مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مقوله فرهنگ را به حساسیت بیشتر و مقابله جدی و هوشمندانه با هجوم همه جانبه دشمن به مبانی دینی، انقلابی و اخلاقی فراخواندند.

« نترسیدن از دشمن » توصیه دیگر حضرت آیت الله خامنه‌ای به مسئولان دولت بود که گفتند «برخی اوقات سخنانی را می شنوم که نشانه بیمناک بودن از دشمن است، در حالیکه از دشمن، واقعاً نباید ترسید زیرا این دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و هر کاری هم که توانسته کرده اما به موفقیت نرسیده است».

۸ سال و ۸ نکته مهم رهبر انقلاب به دولتمردان

به سال آخر دولت به چشم وقت اضافی نگاه نکنید

سال آخر از جهات مختلفی مهم است. یک اهمیت سال آخر دولت این است که آخرین فرصت شما برای کار کردن برای ملت، کشور، خدا و اسلام است. این‌جور نباید تصور کرد که یکسال چیزی نیست، نه یکسال خیلی زمان است.

یکسال سه‌تا صد روز به اضافه‌ی یک شصت و پنج روز است، بنابراین زمان کمی برای کار نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زجر کش
    0

    حضرت آقا ای کاش نظارت برظلم روحانی به ملت را هم داشتید روحانی با دولت فاسدش روز روشن را شب تار کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها