بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

امروزه افراد بسیار زیادی وقت خود را در اینستاگرام می گذارنند، این یک فرصت است که شما میتوانید به نفع خود استفاده کنید. این نکته خیلی مهم است که مشتری هایی داشته باشید که شما را در اینستاگرام دنبال  کنند.

بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

محتوای اینستاگرام یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کار به شمار می رود. ولی مسئله مهم در تولید محتوا اینستاگرام فقط نوشتن یک متن نیست؛ بلکه نحوه انتقال و فهم مخاطب از متن نوشته شده شما مهم است. به جرات می توان گفت که بعضی ها فکر می کنند شیوه تولید محتوا در اینستاگرام با تولید محتوای متنی سایت برابر است؛ ولی باید بگوییم سخت در اشتباه هستید این دو تفاوت های زیادی را با هم دارند.

شیوه تولید محتوا اینستاگرام

در تولید محتوا اینستاگرام شما باید راه انتقال پیام را پیدا کنید. تولید محتوا در اینستاگرام اصول و قوانین خاص خود را دارد.

هدف یک سری از افراد برای تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر سرگرمی و لذت بردن مخاطبان است. بسیاری از کاربران هیچ آگاهی ندارند که چه محتوایی برای کاربران خود تولید کنند.

در همه شبکه های اجتماعی مخاطب مهم ترین اصل به شمار می رود. محتوایی که ایجاد می کنید باید کاربر پسند باشد و مخاطب را به سمت شما سوق دهد.

حتما برایتان سوال پیش میاد چگونه این کار امکان پذیر است؟ ما در ادامه مطلب جواب سوال شما را میدهیم.

این مطلب را بخوانید: چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام

کیفیت تولید محتوا اینستاگرام

همیشه همه جا حرف از کیفیت است. هر موقع قصد خرید وسیله ای را دارید برای شما اولین اصل، کیفیت به شمار می رود.

صاحبان کسب و کار برای این که اعتماد مشتری را جلب کنند، باید در اولین قدم کیفیت رو در نظر بگیرند. در تولید محتوا اینستاگرام و در کل در بازا یابی محتوا در هر شبکه اجتماعی حرف اول را کیفیت میزند.

شما اگر قرار است عکس محصول با حتی ویدیو خود را در پیج قرار دهید باید با بالاترین کیفیت ممکن باشد.

جنبه بصری تولید محتوا

همان که می دانید و معلوم است، اینستاگرام با تمامی شبکه های اجتماعی دیگر متفاوت است و این تفاوت در تولید محتوا اینستاگرام نمایان می شود. به همین دلیل است که جنبه بصری از اهمیت بالایی برخودار خواهد بود. هر چقدر به جنبه بصری توجه کنید در کار خود هم موفق تر می شوید.

به شخصیت مخاطبان توجه کنید

در مرحله اول باید به نوع مخاطبانی که قرار است جذب کنید توجه داشته باشید. ممکن است همه مخاطبان برای شما و کسب و کارتان مفید نباشند.

این نکته را فراموش نکنید که با توجه به نوع کسب وکار خود به دنبال کاربر باشید. برای این که به هدفتان نزدیک شوید باید مخاطبان خود را بشناسید.

شروع بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، بسیاری از افراد برای تفریح و خوش گذرانی مخاطب دارند. ولی این نکته را بدانید که روی دیگر سکه که باید ببنید رونق بخشیدن به کسب و کارهای ما به کمک بازار یابی در اینستاگرام است.

یکی از دلایل محبوبیت های محتوای شبکه اینستاگرام این می تواند باشد که بر پایه تصویر احداث شده است.

روزهای اول که اینستاگرام راه انداره شد، فعالیت در این شبکه اجتماعی بیشتر برمبنا دریافت فالور بود.

به همین دلیل اکثر افراد تنها با خریدن فالور جعلی، به صفحه خود اعتبار می بخشیدند، و اینستاگرام رفته رفته برای حل این مشکل راه کار ها و الگورتیم های به روزی ارائه داد.

ما می خواهیم در این مقاله یاد بگیریم چگونه روی موج جاری در اینستاگرام سوار شویم و به جای غرق شدن در محتواهایی که انرژی و وقت ما را می گیرند، این ابزار را به یک عامل مهم برای رونق بخشیدن به کسب و کار اینترنتی خودمان تبدیل کنیم.

در ادامه مبحث به صورت قدم به قدم راهنمایی کاملی از نحوه بازاریابی محتوا در اینستاگرام را برای شما عزیزان بازگو می کنیم.

ساخت حساب کاربری

در گام اول باید دقت داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه مبتنی بر انتشار محتوای لحظه ای است. در واقع برای این که در اینستاگرام به قله موفقیت دست پیدا کنید حتما باید برنامه منظمی را در اختیار داشته باشید. در اینستاگرام باید طبق یک ریتم خاص شروع به تولید محتوا بکنید.

اطلاعات پروفایل

یکی از تاثیر گذارترین المان هایی که در یک پروفایل اینستاگرام وجود دارد تصویر حساب کاربری شما است.

این المان اولین موردی به شمار می رود که در دید کاربران قرار می گیرد و انتخاب یک تصویر مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

سعی کنید از تصاویر خلاقانه و مرتبط با برند کسب و کار خود بهره ببرید. در قدم بعدی می رسیم به تکمیل کردن بخش بیو، شما باید در حداکثر 150 کاراکتر شرح مختصری در مورد این که چه کسی هستید و چرا مردم باید شما را دنبال کنند بنویسید.

بخش بیو، نقش مهمی در فرآیند بازار یابی اینستاگرام دارد. به دلیل این که مخاطب باید بداند که چرا شما را دنبال کند و قرار است در این صفحه چه اطلاعاتی به اطلاعاتشان اضافه می شود.

خصوصی سازی حساب کاربری

اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که بتوانید حساب کاربری خود را خصوصی کنید و پست های شما را فقط کسانی ببیند که به آن ها اجاره داده باشید.

البته در مورد صفحات کسب و کار بازاریابی در اینستاگرام به هیچ عنوان توصیه نمی شود این کار را انجام دهید. حتما سوال پیش میاید که چرا؟ زمانی که مخاطب در مورد محصولات و خدمات شما اطلاعاتی را نداند برای برندینگ و بازار یابی شما هم اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

انواع پست ها برای بازاریابی محتوایی اینستاگرام

اینستاگرام امکان انتشار انواع پست ها مانند پست های ویدوئویی، تصویری و حتی داستان را به شما می دهد که هر کدام توان این را دارند که بخشی از برند شما را تشکیل بدهد.

در واقع به شما پیشنهاد می کنیم برای بازار یابی بهتر است از یک فرمت استفاده نکنید و با کمک گرفتن از یک ریتم محتوایی و انتشار عکس، ویدیو و ... برندتان را بهبود بدهید.

در پایان

در این مقاله سعی کردیم ، بازاریابی محتوایی اینستاگرام را برای شما عزیزان توضیح بدهیم. شما با رعایت کردن تمام مواردی که در مطالب بالا ذکر کردیم می توانید سوار بر موج جاری اینستاگرام که هر لحظه آن عجیب و شگفت انگیز است بشوید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها