هیچ سیارکی قبل و در حین برگزاری انتخابات آمریکا با زمین برخورد نمی کند

روزهای قبل اخباری با مضمون احتمال برخورد یک سیارک با زمین یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده که اکنون ناسا به طور رسمی اعلام کرده است که این سیارک موسوم به

هیچ سیارکی قبل و در حین برگزاری انتخابات آمریکا با زمین برخورد نمی کند

ناسا اعلام کرد که سیارک "۲۰۱۸ VP۱" روز قبل یا حین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به زمین برخورد نخواهد کرد.

اگر طی دو سه روز گذشته با تیترهای نگران کننده در مورد یک سیارک و احتمال برخورد آن با زمین در روز دوم نوامبر، یعنی یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ مواجه شده اید، ناسا از شما می خواهد که نفسی عمیق بکشید و آرام باشید، چرا که قرار نیست چنین اتفاقی روی دهد.

در واقع یک سنگ فضایی به نام "۲۰۱۸ VP۱" در حال نزدیک شدن به کره زمین است که در آن تاریخ از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد و طبق گفته ناسا که نظارت بر چنین تهدیدهایی را نیز در دستور کار دارد، تهدیدی برای زمین و بشر محسوب نمی شود.

دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای ناسا در صفحه توییتر خود نوشت: این سیارک بسیار کوچک است و تقریباً ۲ متر طول دارد و خطری برای زمین ندارد! این سیارک در حال حاضر ۰.۴۱ احتمال دارد که وارد جو سیاره ما شود، اما اگر وارد هم شود، با توجه به اندازه بسیار کوچک آن، در جو می سوزد و از بین می رود و به سطح زمین نمی رسد.

پرواز امسال این سیارک اولین عبور نزدیک آن از کنار زمین خواهد بود، زیرا تازه در سال ۲۰۱۸ کشف شده است.

در حالی که دانشمندان این واقعه را یک عبور نزدیک می خوانند، این سیارک در فاصله کاملاً دوری از زمین باقی خواهد ماند و با فاصله بیش از ۴۲۰ هزار کیلومتر از کنار زمین عبور خواهد کرد. این تقریباً همان فاصله ای است که ماه از زمین دارد.

اما جالب اینجاست که یک سیارک دیگر در روز انتخابات آمریکا یعنی ۳ نوامبر نیز به زمین نزدیک خواهد شد. این سنگ فضایی موسوم به "HF۴ ۲۰۲۰" بزرگتر است و بین ۸ تا ۱۸ متر طول دارد، اما بسیار دورتر از سیارک قبلی از زمین باقی خواهد ماند و مطابق با اعلام مرکز تحقیقات ناسا، با فاصله ای حدود ۱۶ برابر فاصله ماه از زمین از کنار زمین عبور خواهد کرد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها