رئیس یوفا: امیدواریم استادیوم‌ها تا دو ماه دیگر باز شوند

دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا روز سه‌شنبه ابراز امیدواری کرد که استادیوم‌های قاره سبز از ماه اکتبر، بتوانند درهایشان را به‌روی تماشاگران باز کنند.

رئیس یوفا: امیدواریم استادیوم‌ها تا دو ماه دیگر باز شوند

الکساندر سفرین گفت: «این که در هفته‌های اخیر در زمین فوتبال تنها فریادهای سرمربیان و بازیکنان از تلویزیون‌ها شنیده می‌شود بسیار تلخ است.»

سفرین در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تأکید کرد در صورتی که بحران شیوع کرونا در قاره اروپا بدتر از امروز نباشد می توان تصور کرد که استادیوم‌ها از ماه اکتبر برای هواداران بازگشایی شوند.

پیش‌تر سازماندهندگان لیگ برتر فوتبال انگلستان اعلام کردند که از ماه اکتبر تماشاگران می توانند وارد استادیوم‌ها شوند.

دو جام معتبر اروپایی، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا تنها هفته گذشته با شناخت دو قهرمان، بایرن مونیخ و سویا به کار خود در استادیوم‌های خالی از تماشاگر در پرتغال پایان دادند در حالی که در شرایط معمولی، سه ماه قبل تر، در ماه مه فصل فوتبال در اروپا خاتمه می یابد. به این ترتیب به نظر می رسد سال آینده نیز رقابت‌های اروپایی دیرتر از همیشه آغاز شود و به پایان برسد.

همزمان نباید فراموش کرد که رقابت‌های جام ملت‌های اروپا که قرار بود در ۱۲ شهر اروپایی برگزارشود به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به سال آینده میلادی موکول شد. الکساندر سفرین در این باره نیز می گوید: « در حال حاضر تنها می توان بگویم که طرح بازی‌ها در ۱۲ کشور همچنان برقراراست.»

جام ملت‌ها قرار بود در ماه ژوئن و ژوییه سال ۲۰۲۰ برگزار شود و حالا امکان دارد این تقویم نیز برای سال ۲۰۲۱ جابجا شود و بازی‌ها با تاخیر آغاز شوند.

به تاخیر افتادن بازی‌ها در پی شیوع ویروس کرونا آسیب‌های مالی فراوانی به پرتماشاگرترین ورزش جهان زده است.

به گفته الکساندر سفرین تعلیق رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بیش از «۱۰۰ میلیون یورو» به یوفا ضرر مالی زده است. آقای سفرین در سخنان خود تأکید کرد که «سازماندهی تقویم رقابت‌های ملی، اروپایی و مسابقات لیگ قهرمانان و لیگ اروپا در سایه ویروس کرونا چالش برانگیزترین مساله اتحادیه فوتبال اروپاست.»

منبع: یورونیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها