یک‌هزار و ۱۰ سری جهیزیه بین نیازمندان استان مرکزی توزیع شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۱۰ بسته جهیزیه از ابتدای سال جاری تا کنون بین زوج‌های نیازمند این استان توزیع شد.

یک‌هزار و ۱۰ سری جهیزیه بین نیازمندان استان مرکزی توزیع شد

سرهنگ پاسدار، غلامرضا کریمی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، توزیع جهیزیه را یکی از برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس دانست و افزود: توزیع ۱۵۵ هزار بسته معیشتی، راه‌اندازی ۶۰ کارگاه و تولید ۳۲۰ هزار ماسک، تولید بیش از ۲۵۰ هزار جفت دستکش، ارائه تسهیلات به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ طرح اقتصادی و ایجاد ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی، برگزاری برنامه آبروی محله، گلباران قبور مطهر شهدای ارتش، تکریم روز پزشک و تجلیل از خانواده ۲ شهید مدافع سلامت از دیگر اقدامات ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان مرکزی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: سازماندهی بیش از ۱۴۸ هزار جهادگر در قالب ۴۵۰ گروه جهادی برای فعالیت‌های محرومیت زدایی و مقابله با گسترش ویروس کرونا، توزیع بیش از ۲۰۸ هزار بسته اقلام بهداشتی، ۵۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، ضدعفونی کردن هشت هزار مکان و ۹ هزار و ۵۰۰ نقطه، بهره‌برداری از ۶۲۰ طرح عمرانی و آغاز عملیات اجرایی ۴۸۰ طرح محرومیت زدایی در سال جاری که اکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزکی دارند، از دیگر اقدامات ستاد برگزاری چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی استان مرکزی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: بهره‌برداری از باغ‌موزه دفاع مقدس، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، نشست با فرماندهان انتظامی استان، بازخوانی عملیات‌های مختلف، چاپ ۴۰ عنوان کتاب، انتشار ۴۰ سند ناب از آغاز جنگ تحمیلی، تولید آلبوم ۴۰ شهید شاخص جنگ تحمیلی و مصاحبه با ۴۰ فرمانده و ایثارگر استان مرکزی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی است.

سرهنگ پاسدار کریمی بیان کرد: مراسم سالگرد چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی به صورت ملی برگزار و ابلاغیه‌های آن نیز از اردیبهشت‌ماه سال جاری به استان ارسال شده و تعداد قابل توجهی از برنامه‌های این استان در سوم خرداد و همزمان با آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی در ۴۰ هفته تا پایان سال اجرایی می‌شود و هر استان وظیفه دارد در یک هفته که از سوی ستاد ملی انتخاب شده با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، نقش استان خود را در حوزه‌های مختلف تشریح و تبیین کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: ۱۷ تا ۲۳ آبان‌ماه به عنوان هفته این استان معرفی شده و برنامه‌های متنوعی در راستای معرفی نقش آحاد مردم این استان به خصوص صنایع در جنگ تحمیلی برای این روز تدوین شده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس استان مرکزی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان پیشنهاد شده که با مشارکت نهادهای مختلف از قبیل استانداری، سپاه روح‌الله، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تبلغات اسلامی برگزار می‌شوند.

وی گفت: این استان نقش مهمی در دفاع مقدس داشت و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام نیز در عملیات‌های مختلف تقدیم انقلاب اسلامی کرد، بنابراین برنامه چهل سالگی دفاع مقدس باید پررنگ و پرمحتوا و با رویکردد تشریح و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان برگزار شود.

جنگ تحمیلی ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله هوایی حزب بعث عراق به فرودگاه تهران و چند تاسیسات دیگر در نقاط مختلف کشور آغاز شد و در مرداد ماه سال ۱۳۶۷ پایان پایان یافت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها