۱۸ طرح گازرسانی در بیجار به بهره‌برداری رسید

رییس شرکت گاز بیجار گفت: در راستای بهره‌مندی عموم مردم از انرژی پاک و طبیعی، ۱۵ پروژه گازرسانی در قالب ۱۸ طرح به مناسبت هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

۱۸ طرح گازرسانی در بیجار به بهره‌برداری رسید

هیوا فتوحی روز سه شنبه اظهار داشت: با حضور مردم و مسوولان شهرستان، گازرسانی به روستاهای آل کبود، خانباغی، ولی بیگ، احمد آباد کرانی، الپهوت، علی آباد سیاه منصور، گل بلاغ، آب باریک سیاه منصور، جبرئیل، شیرین بلاغ، قراجلو، قره محمدلو، مجتمع روستایی گره چقا و تکیه، مجتمع روستایی چوپی، نگارستان، گنبدی و مرغداری نوک طلای گروس افتتاح و اهالی این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی افزود: با اتمام این پروژه ها، ۱۲ روستای شهرستان با ۳۱ کیلومتر طول شبکه گازرسانی با مجموع ۳۰ خانوار پس از سال ها استفاده از نفت سفید برای گرمایش زمستانی و تهیه غذا از امروز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند که اجرای این طرح ها در مجموع ۵۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز هزینه داشته است.

فتوحی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در منطقه شهری بیجار ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی بیش از ۸۹ درصد است، تاکید کرد: طبق برنامه و پروژه‌های تعریف شده برای شهرستان، تا پایان سال ۹۹ درصد نفوذ گاز طبیعی در روستاها به بیش از ۹۴ درصد افزایش خواهد یافت.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار با پنج شهر و ۱۶۶ روستا بهره مند از نعمت گاز طبیعی، در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد، تعداد روستاهای گازدار فعلی شهرستان ۱۶۶ و شهرهای بهره‌مند از شبکه گاز نیز پنج است که امروز و به مناسبت هفته دولت ۱۲ روستا به این تعداد اضافه شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها