۸۵۰ میلیارد تومان برای مسکن محرومان خراسان جنوبی هزینه شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح مسکن محرومان در استان نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که در گردش اقتصادی منطقه نیز تاثیر بسزایی داشته است.

۸۵۰ میلیارد تومان برای مسکن محرومان خراسان جنوبی هزینه شد

علی اصغر آسمانی مقدم روز سه‌شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکونی شهری برای اقشار کم‌درآمد استان که همزمان با سومین روز هفته دولت و با حضور استاندار در شهرستان زیرکوه انجام شد، افزود: نهضت ساخت مسکن برای تمامی اقشار از سال گذشته در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

وی گفت: با پیگیری‌های خوب استاندار خراسان جنوبی سال گذشته احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان آغاز شد که تا پایان سال ۹۸ بخش زیادی از این واحدها به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: ساخت این واحدها تقریبا به مرحله پایانی رسیده و واحدهای احداثی توسط بنیاد مسکن ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و در بسیاری از این واحدها مردم سکونت دارند.

وی عنوان کرد: اجرای ضربتی طرح ساخت مسکن محرومان در این حجم سال گذشته باعث کمبود کارگر و مصالح در شهرستان‌های استان شد.

آسمانی مقدم گفت: سال گذشته ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی را بازسازی کردیم در حالی که در سنوات قبل از این سالانه بازسازی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار واحد مسکونی روستایی را در برنامه داشتیم.

وی افزود: براساس دستور استاندار خراسان جنوبی در زمینه احداث این واحدها از ظرفیت کارگران داخلی استانی و مصالح بومی استفاده شد که این اقدام در گردش اقتصادی استان تاثیر بسزایی داشت.

وی گفت: به واسطه احداث و تکمیل این واحدها چون براساس تفام‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور بود، رییس سازمان برنامه و بودجه سه بار به استان سفر کرد و تاکنون با حضور دکتر نوبخت در مراحل مختلف هفت هزار واحد مسکن نیازمندان در استان افتتاح شد و اختتامیه این طرح را به زودی با حضور معاون رییس جمهوری برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: تجربه موفق خراسان جنوبی در زمینه احداث ۱۰ هزار مسکن محرومان و پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی منجر به این شد که احداث ۶ هزار واحد برای اقشار کم‌درآمد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ما در خراسان جنوبی ۲۷ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت داریم و فقط شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و قاینات بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند.

وی گفت: متقاضیان مسکن شهری استان از ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پنج درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بهره‌مند خواهند شد و بقیه هزینه احداثی آورده متقاضیان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: این واحدها براساس تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری خراسان جنوبی که خرداد امسال در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه امضا شد، احداث و برای این واحدها ۹۶۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد تا تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوب دیگری نیز در استان رخ داده و تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد شهید کشور برای ساخت مسکن ایثارگران منعقد شده است گفت: براساس این تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان کشور باید احداث شود که ابتدا سهمیه خراسان جنوبی از محل این تفاهم‌نامه ۱۱۰ واحد بود و با پیگیری‌های دلسوزانه استاندار خراسان جنوبی و با سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به خراسان جنوبی، سهمیه استان به هزار و ۷۰۰ واحد افزایش یافت.

آسمانی مقدم این طرح‌ها را پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر دانست و گفت: در طرح اقدام ملی مسکن هم پیش‌بینی احداث ۶ هزار واحد مسکونی شهری را در استان داریم و در مجموع در ۲ سال اخیر احداث بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان در دستور کار قرار گرفته و نهضت خوبی در زمینه مسکن سازی رخ داده است.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های سومین روز هفته دولت به شهرستان مرزی زیرکوه سفر کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی آباد مرکز زیرکوه در ۱۵۸ کیلومتری بیرجند است.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان از دوم شهریور همزمان با شروع هفته دولت در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها