شفر: دلایل برکناری‌ام از استقلال را بررسی کنید / پرسپولیس نمی‌تواند دربی را ببرد

سرمربی آلمانی و پیشین تیم فوتبال استقلال ادعای اعضای کنونی هیأت مدیره این باشگاه را رد کرد و مدعی شد: هیچ قراری برای مذاکره با مدیران این باشگاه نداشته است.

شفر: دلایل برکناری‌ام از استقلال را بررسی کنید / پرسپولیس نمی‌تواند دربی را ببرد

طی روزهای گذشته مسئولان باشگاه استقلال و اعضای هیأت مدیره این تیم مدعی شدند احمد سعادتمند و همکارانش برای مذاکره با استراماچونی و همچنین شفر جهت گرفتن تخفیف راهی اروپا شده است اما سرمربی پیشین و آلمانی استقلال این ادعا را را رد کرد.

به این بهانه و همچنین قهرمانی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا با شفر گفت‌و‌گویی صورت گرفته که متن این گفت‌وگو را در زیر می خوانید:

* باشگاه قول داده بود هفته قبل مطالباتم را پرداخت کند اما این کار را نکردند

*هیچ قراری با مدیران استقلال برای مذاکره نداشتم

*خیلی خوشحال می شوم دلایل برکناری من از استقلال را بررسی کنند

*حکم کمیته اخلاق در مسیر درستی فوتبال است

* در هر ساعتی از شبانه روز با من تماس بگیرند پاسخگوی مسئولان هستم

* استقلال یکی از دربی های آسان چند سال اخیر را در پیش دارد

* پرسپولیس نمی تواند استقلال را ببرد مگر استقلال بخواهد ببازد

ابتدا در خصوص مسابقه شب گذشته فینال لیگ قهرمانان و قهرمانی بایرن صحبت کنید.

شاید نتوان از مسابقه بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن به عنوان زیباترین و هیجان انگیزترین مسابقه نام برد اما در مجموع شاهد مسابقه جذابی بودیم. هر دو تیم با ارائه فوتبال خوب و شایستگی به فینال رسیدند و ستاره های مطرحی در ترکیبشان دارند اما فکر می کنم بایرن استحقاق قهرمانی داشت.

آنها کار و روحیه عالی تیمی را به نمایش گذاشتند. بایرن توانست با فوتبال تیمی و همین طور درخشش نویر فاتح اروپا شود. پاری سن ژرمن ستاره های بسیار مطرح و بزرگی دارد اما در مجموع بایرن کار گروهی بهتری داشت و از فرصتهایش بهتر استفاده کرد. من از قهرمانی این تیم خوشحالم.

طی روزهای گذشته این بحث مطرح شد که مدیران استقلال برای گفت و گو و دیدار با شما و آندره آ استراماچونی راهی اروپا شده اند. آیا شما در ایتالیا هستید یا با شما برای سفر به کشورتان قرار گذاشته اند؟

من نه در ایتالیا هستم و نه اخیراً سفری به ایتالیا داشته ام. مسئولان باشگاه با وکیل من در ارتباط بوده اند اما هیچ قراری برای ملاقات نداشته ایم. اواخر این هفته من در یکی از شهرهای آلمان و برای فعالیت های یک موسسه خیریه گلف بازی کردم.

باشگاه به ما قول داده بود که هفته گذشته مطالبات من را پرداخت کند. همین طور مطالبات دستیاران ایرانی ام را که از ۲ سال قبل باقی مانده و این موضوع توسط وکیل من به آنها گفته شده بود اما تا الان چنین اتفاقی نیفتاده. یکشنبه هم بانک ها در اروپا تعطیل بود و حالا باید دید از امروز چه اتفاقی می افتد.

حتماً متوجه شده اید که بعد از رأی فیفا در خصوص پرونده مارک ویلموتس و اعلام پرداخت ۶ میلیون یورویی، صحبت های بسیاری در خصوص قرارداد مربیان خارجی که در این چند سال به ایران آمده اند مطرح شده و حتی گفته شد سازمان بازرسی کل کشور، به این قراردادها ورود کرده و در مورد قراردادتان و دلایل فسخ آن نیز تحقیقاتی آغاز شده است.

بله من هم چیزهایی در این خصوص شنیده ام و از این بابت بسیار خوشحالم. استقبال می کنم که مسئولان، دوران حضور من در استقلال و اتفاقات آن را بررسی کنند و این که چرا و چگونه برکنار شدم.

بررسی این موارد بسیار خوب است و من از این حساسیت به وجود آمده واقعاً خوشحالم. انتظار دارم سؤالاتی پرسیده شود که در مسیر رسیدن به حقیقت باشد و واقعیت ها نمایان شود زیرا باعث استرس و نگرانی بسیار برخی ها می شود.

تا جایی که شنیده ام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران هم اخیراً حکمی صادر کرده که در مسیر درستی فوتبال است، اما غافلگیر نمی شوم اگر این فقط یک شروع باشد. هر کدام از افراد مسئول و ناظر که پیگیر این پرونده ها هستند، می توانند هر ساعتی از شبانه روز که تمایل دارند با من تماس بگیرند و از این مسأله کاملاً استقبال می کنم. باعث خوشحالی من خواهد بود که در مورد همه اتفاقات دوران حضورم در استقلال با آنها صحبت کنم.

به یکی از حساس ترین بازیهای امسال یعنی مسابقه استقلال و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی نزدیم می شویم. دیداری که حساسیت بالایی دارد و خود شما هم چند باز ان را تجربه کرده اید. ارزیابی شما از این مسابقه چیست؟

اطمینان دارم که استقلال میتواند برنده دربی باشد و این می تواند یکی از آسان ترین دربی های استقلال در چند سال اخیر باشد.

چرا؟

استقلال از امکانات تمرینی خوبی برخوردار است و زمین مناسب دارد. از حمایت خوبی هم برخوردار است. ضمن این که عدم حضور هواداران و ورزشگاه خالی نیز شاید از شور و هیجان و جذابیت بازی کم کند اما باعث افزایش آرامش و تمرکز بازیکنان بازیکنان می شود.

بازیکنانی که من داشتم همیشه خوب بوده اند و نفرات جدید هم خیلی خوب در تیم جا افتاده و توانایی های خود را نشان داده اند. به نظر من پرسپولیس پس از 4 قهرمانی پیاپی تا حد بسیاری راضی شده و من غافلگیر نمی شوم اگر آنها با 100 درصد توان در دربی بازی نکنند زیرا شاید انگیزه کافی نداشته باشند. پرسپولیس نمی تواند دربی را ببرد، بلکه استقلال می تواند ببازد فقط اگر دچار اشتباه شود. به نظر من این دربی با پیروزی رنگ آبی همراه خواهد بود.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها