بنزین ۶۶۰ هزار تومانی را در بورس به جای نفت۹۴۴ هزار تومانی بفروشند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از عرضه نفت در بورس با قیمت ۹۴۴ هزار تومان که جبران کسری بودجه است تا مشارکت دهنده مردم گفت‌: پیشنهاد عرضه بنزین در بورس مطرح شده است زیرا مردم می‌توانند آن را در مرز بفروشند.

بنزین ۶۶۰ هزار تومانی را در بورس به جای نفت۹۴۴ هزار تومانی بفروشند

محمد پاک‌مهر عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره فروش اوراق سلف نفتی در بورس از سوی دولت اظهار داشت: فروش اوراق سلف نفتی در بورس به نظر می‌رسد با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو نشود زیرا چالش‌های پیش‌رو در آینده و فروش نفت با قیمت بشکه‌ای ۹۴۴ هزار تومان کمی سخت است.

فروش نفت در بورس مشکلات اجتماعی ایجاد می‌کند

وی افزود: تضمینی نیست نفتی که به مردم در قالب اعتبار فروخته و وجه آن هم دریافت می‌شود در آینده با وضعیت دیگری مواجه نشده تحریم‌ها حذف نشود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: دولت اگر نتواند نفت فروش به مردم را برگرداند احتمالا با مشکلات اجتماعی وسیعی روبه‌رو خواهیم شد.

پاک مهر گفت: دولت احتمالاً به دو دلیل نفت را در بورس عرضه می‌کند که یا کسری بودجه خود را جبران کند یا اینکه منفعت دیگری دارد که سؤال همگان هم همین است.

دولت به دنبال پر کردن جیب خالی خودش است

وی افزود: اگر دولت بنای کمک به مردم و بهبود فضای کسب و کار، اشتغال، صنعت و سرمایه‌گذاری را با پول و مشارکت مردم دارد که نگاهی خوب محسوب می‌شود ولی اگر دولت به دنبال پر کردن جیب خالی خودش است اقدامی سؤال‌برانگیز محسوب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد:‌ اگر دولت تضمین می‌دهد مشکلات اجتماعی در آینده و در پی فروش نفت در بورس به وجود نمی‌آید و آسیب‌های اجتماعی شکل نمی‌گیرد ما موافق این کار هستیم.

زنگنه ۳۰۰ پالایشگاه کوچک را تعطیل کرد

پاک‌مهر خاطرنشان کرد: احتمالاً روز ۱۶ شهریور و همزمان با بازگشایی مجدد مجلس طرح جایگزینی درباره فروش نفت در بورس ارائه خواهد شد. ضمن اینکه شاید فروش بنزین به مردم به جای نفت با استقبال بیشتری همراه باشد. همچنین اگر مردم نفت خام را در داخل کشورمان خریداری کردند چه کاری می‌توانند با آن انجام دهند؟ آیا فردی پالایشگاهی دارد که نفت خام را تصفیه کند؟‌

نماینده بجنورد در مجلس تصریح کرد: متأسفانه زنگنه وزیر نفت ۳۰۰ پالایشگاه کوچک را تعطیل کرده است و عملاً تصفیه‌ نفت خام در آنجا صورت نمی‌گیرد ولی مردم می‌توانند بنزین را در نوار مرزی با سود مناسب به فروش برسانند و حتی پالایشگاه‌ها هم می‌توانند این بنزین را خریداری کنند.

فروش نفت در بورس استقراض محسوب می‌شود

وی افزود: دولت باید توجیه مناسب و منطقی برای فروش نفت در بورس داشته باشد تا با اقبال عمومی مردم مواجه شده و نمایندگان مجلس هم متقاعد شوند.

پاک‌مهر گفت: فروش نفت در بورس استقراض محسوب می‌شود و بدهی به آیندگان است؛ دولت ظاهراً با فروش نفت در بورس به دنبال حل مشکل خود است تا مردم.

هر بشکه بنزین ۶۶۰ هزار تومان و هر بشکه نفت ۹۴۴ هزار تومان

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: طرح فعلی دولت برای فروش نفت در بورس پخته نیست ضمن اینکه ۹۴۴ هزار تومان برای هر بشکه نفت هم بسیار قیمت بالایی است. این در حالی است که به عنوان یک فرآورده نهایی نفت بشکه‌ای ۶۶۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

پاک‌مهر گفت: طرحی موفق است که وقتی عرضه شد با تقاضای مردم مواجه شود ولی باید ضمن توجیه لازم عرضه نفت در بورس باید به فکر پاسخ به تقاضاهای ۲ سال بعد هم بود.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دبهل
    0

    همیشه دولتی های ما آخر سال حکومتی شون میشود .اینطوری کاسه کوزه ها را بهم میزنند .بقیه کشک است .خدمتی در کار نیست .والسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها