سر و سامان دستفروشان با سامان بازار؟

بسیاری از مشاغل پایتخت مانند دستفروشان با شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند و به دنبال آن مسئولان شهری برای ساماندهی این مشاغل تصمیمات مختلفی گرفتند.

سر و سامان دستفروشان با سامان بازار؟

نزدیک به هفت ماهی است که کشورمان با ویروس منحوس کرونا درگیر است، در این میان "دستفروشان" هم جزء مشاغلی هستند که در این ایام کرونایی با شرایط سخت مواجه شدند، دستفروشانی که طی این هفت ماه به لحاظ تصمیمات مدیران شهری دستخوش اتفاقات زیادی شدند.

عضو شورای شهر: شهرداری به دستفروشان بی توجه است

او تصریح کرد: مدتی است که اقداماتی در شهرداری‌های مناطق صورت می‌پذیرد که مغایر با این رویکرد هستند.

حجت نظری ادامه داد: به تازگی در خیابان ولیعصر (عج) از سه راه جمهوری تا خیابان فاطمی، طرحی تحت عنوان ساماندهی دستفروشان (به استناد بنر‌های نصب شده در محل) اجرا شده است که کوچکترین نشانی از ساماندهی در آن دیده نمی‌شود و آنچه که در عمل انجام شده جمع‌آوری دستفروشان است، چرا که هیچ گزینه و جایگزینی برای جلوگیری از حضور دستفروشان در معابر پیش بینی نشده است.

نژاد بهرام: برخی از مدیران شهرداری در برخورد با دستفروشان ضعیف عمل می‌کنند

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از طرفی ممکن است برخی از مدیران شهری با این توجیه که این اقدامات به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از گسترش آن انجام می‌شود، اقدام به جمع آوری دستفروشان کنند که باز هم چندان قابل قبول نیست و اگر هم فرض را بر صحت آن بدانیم، چرا هیچ بسته یا طرح حمایتی پیش بینی نشده است؟

او با بیان اینکه آنچه که دستفروشان به آن باور دارند این است که احتمالا شیوع کرونا و ساماندهی دستفروشان تبدیل به اسم رمزی جدید برای برخورد با آنان شده و این اصلا برای شهر و مدیریت شهری که شعار «تهران شهری برای همه» سر می‌دهد، زیبنده نیست.

زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران معتقد است که متأسفانه برخی از مدیران شهرداری در برخورد با دستفروشان و بساط گستران ضعیف عمل می‌کنند.

گزارش///

در این روزها که محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود، قابل قبول نیست برخی از دستفروشان در معابر پر تردد و خارج از شیوه نامه‌های بهداشتی به بساط گستری اقدام کنند.

نژاد بهرام با تأکید بر اینکه شهرداری تهران برای فعالیت دستفروشان بازارچه‌هایی مشخص کرده است، بیان کرد: کار ثبت نام دستفروشان متقاضی فعالیت در بازارچه‌ها از سوی سامانه‌ای که شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران معرفی کرده در حال انجام است.

اما ظاهرا چند روزی است که اتفاق‌های جدیدی برای دستفروشان رخ داده است؛ اجرای آزمایشی سامان بازار برای ساماندهی دستفروشان ، این خبری بود که سید علی مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهردر گفتگویی مطرح کرد و گفت: شهروندانی که تمایل داشته باشند کسب و کار خود را از طریق دستفروشی دنبال کنند، می‌توانند به آدرس Samanbazar.tehran.ir مراجعه کنند و در بخش سامان بازار اطلاعات خود را وارد کنند تا بتوانند پس از احراز هویت، از ظرفیت موجود برای کسب و کار استفاده کنند.

مفاخریان با تأکید بر اینکه بعد از تکمیل شدن ظرفیت متقاضیان، سامانه بسته خواهد شد، خاطر نشان کرد: ممکن است این سامانه همانند سامانه‌های دیگر با مشکلی مواجه شود، به همین دلیل ابتدا این طرح به صورت پایلوت در برخی از مناطق همانند ۶، ۱۱ و ۱۷ در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تصریح کرد: با توجه به شروع پیک دوم ویروس کرونا، مجوزهای لازم برای اجرای این طرح از وزارت بهداشت گرفته شده است و از دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهداشت نیز درخواست همکاری و همیاری برای رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی را خواستار شدیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    با حضور دست فروشان در معابروتجمع مردم این ویروس منحوس دست به دست پخش میشه لصفا" این قشر از جامعه را سرو سامان بدین تا هم از لحاظ بهداشتی نظارت بشن و هم از نظر نظارتی والا الان هر جا پا میزاری دست فروش و میوه فروش ماشینی چهره شهر رو به هم ریختن پیاده رو هم که دیگه جای راه رفتن نیست دو طرف دست فروشا هستن وسط پیاده رو هم که مردم تو هم لولیدن و تجمع کردن و نظارگر فروش دست فروشا هستن خواهشا" فکری به حال مردم عادی بکنید هر چند که میدونیم هر چقدر بکیم هم چون پول شهرداریها از همین جاها آب میخوره خوب به طبع باهشون کاری ندارن .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها