۷۵ روستای خراسان جنوبی از مزایای طرح‌های منابع طبیعی برخوردار شدند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت ۲۸ پروژه با اعتبار بیش از ۲۶۶ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به بهره‌برداری می‌رسد.

۷۵ روستای خراسان جنوبی از مزایای طرح‌های منابع طبیعی برخوردار شدند

علیرضا نصرآبادی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این پروژه‌ها در سه حوزه آبخیزداری با ۱۱ مورد و هزینه‌کرد ۶۸ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال، بیابان‌زدایی با ۱۶ مورد و اعتبار ۱۹۵ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال و در حوزه جنگل یک پروژه با اعتبار سه میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها چهار هزار و ۴۲۲ شغل تثبیت و بیش از ۲۰ هزار و ۸۷۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های هفته دولت در ۱۰ شهرستان استان در قالب ۲۱۱ هزار و ۸۱۷ مترمکعب و ۶ هزار و ۶۳۷ هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: از مجموع این پروژه‌ها در شهرستان درمیان ۲ پروژه آبخیزداری و کنترل سیل و اجرای طرح‌های خاص بیابان‌زدایی، سه پروژه در شهرستان سربیشه در بخش مرکزی و درح، قاینات پنج پروژه در بخش‌های سده و مرکزی، نهبندان پنج پروژه در بخش مرکزی، شوسف و سهل‌آباد و بشرویه سه پروژه در بخش مرکزی افتتاح می‌شود.

نصرآبادی گفت: همچنین ۲ پروژه در بخش زهان و مرکزی شهرستان زیرکوه، سه پروژه در بخش مرکزی و سه قلعه شهرستان سرایان، ۲ پروژه در بخش‌های دیهوک و مرکزی شهرستان طبس، یک پروژه در بخش مرکزی فردوس، ۲ پروژه در بخش‌های قلعه زری و خور شهرستان خوسف به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها مانند پروژه‌های دیگر منابع طبیعی و آبخیزداری شاهد احیای قنوات، کنترل سیلاب و افزایش منابع آب زیر زمینی در استان خراسان جنوبی باشیم.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها