چرا " ویروس کرونا " برای دومین بار به گیلان حمله کرد ؟

گیلان از نخستین استان هایی بود که ویروس کرونا به سراغش آمد و جان عده ای از مردم و کادرپزشکی بیمارستان ها را گرفت و دلیل آن هم ورود عده ای دانشجو و هیات ورزشی چین به این استان اعلام شد.

چرا " ویروس کرونا " برای دومین بار به گیلان حمله کرد ؟

از دو هفته قبل ویروس کرونا باز به گیلان بازگشت و استان شمالی را در وضعیت قرمز قرار داد . باتوجه به گزارش سازمان جهانی بهداشت که به تازگی سیستم غذایی ازطریق دستگاه گوارش یکی از عوامل جدید شیوع و انتقال این ویروس است و متاسفانه اکنون به جوانان زیر سی سال هم حمله می کند ، باید روی برخی خوردنی های مورد علاقه نوجوانان و جوانان گیلانی نطارت جدی و مستمر به عمل آید. به گفته بستگان تعدادی از مبتلایان اخیر بیماری کووید ۱۹ درگیلان که در بیمارستان ها بستری هستند ، برخی از آن ها درفصل تابستان اقدام به خرید و خوردن اقلام غیراستاندارد و سرباز و بدون بسته بندی کرده اند و بیش از همه اسکیموهای ضدبهداشتی که در مکان های متروک و نامناسب تولید می شوند و گاه حتی سوسک و مگس در داخل شان مشاهده می گردد ، موجب ابتلای بعضی از نوجوانان و جوانان گیلانی به بیماری کووید ۱۹ شده است .

چه کارهایی باید کرد ؟
رسانه ها باید مردم گیلان و خانواده ها را آگاه کنند تا نوجوانان و جوانان خود را از مصرف هر نوع خوراکی بسته بندی نشده و سرباز و غیراستاندارد به خصوص اسکیموهای بیماری زا باز دارند و فقط مواد غذایی بسته بندی شده و دارای مهر استاندارد و تاریخ مصرف مشخص را بگیرند . مسئولان بهداشت و درمان گیلان هم قاطعانه با تولیدکنندگان هر نوع خوراکی غیربهداشتی و بیماری زا در مکان های متروک و ناسالم برخورد لازم را انجام دهند . چرا که حفظ جان ده ها هزار گیلانی مطرح است . استانی که دوباره وضعیت قرمز را تحمل می کند .

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها