مقامات سعودی عملیات بازداشت نزدیکان یکی از مخالفان بن سلمان را آغاز کردند

مقامات ریاض در اقدامی جدید علیه مخالفان

مقامات سعودی عملیات بازداشت نزدیکان یکی از مخالفان بن سلمان را آغاز کردند

حساب کاربری شبکه " العهد الجدید " امروز (یکشنبه) در توئیتر اعلام کرد: بن سلمان بازداشت‌های جدیدی را علیه نزدیکان سعد الجبری وزیر کشور اسبق عربستان آغاز کرده است.

به نوشته العهد الجدید، این اقدام (بازداشت‌ها) تنها برای دستگیری بستگان الجبری انجام شده است.

چند هفته قبل الجبری از مقامات سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در دادگاهی در آمریکا با طرح دعوی علیه دولت سعودی، بن سلمان ولیعهد این کشور را به اعزام یک تیم برای ترور خود متهم کرد.

پیش از این، شبکه "الجزیره" با اشاره به اینکه الجبری از ولیعهد عربستان و نزدیکان وی برای تلاش و مدیریت قتل او به دادگاه واشنگتن شکایت کرده است، افزود که طرح دعوی الجبری بر اساس اسنادی است که تاکید دارد، بن سلمان ولیعهد عربستان تیمی را به کانادا فرستاده تا او را به قتل برسانند.

اسناد مذکور بر اساس اطلاعاتی است که مسئولان ارشد آمریکایی از جزئیات عملیات ترور الجبری از سوی بن سلمان آگاه شده‌اند. این دادخواست اشاره دارد که ولیعهد سعودی، الجبری را در کانادا و آمریکا تحت تعقیب قرار داده است تا او را ترور کند و پرونده‌های بسیار مهمی را به دست آورد.

پیشتر نیز روزنامه " وال استریت ژورنال " از نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا و کاناد برای اقدام عربستان جهت جلب الجبری خبر داده و نوشته بود: ریاض سعی در جلب سعد الجبری مشاور سابق شاهزاده "محمد بن نایف" (ولیعهد سابق) و مقام ارشد سابق اطلاعات عربستان که مسئولیت پرداخت اعتبارات مالی کشورش برای "مبارزه با تروریسم" را بر عهده داشت و اکنون به کانادا گریخته را دارد، اما مقامات اطلاعاتی آمریکا و اروپا نگران آن هستند که اقدامات عربستان در این‌باره موجب شود یکی از طرفین یا هر دوی آن‌ها برای تقویت موضع خود، اسرار و رازهای حساس همکاری واشنگتن و ریاض به بهانه مبارزه با تروریسم را فاش کنند.

الجبری می‌گوید که مقامات عربستان ۲ پسر وی را بدون هیچ توجیه قانونی ربوده‌اند و آزادی آن‌ها را به بازگشت الجبری به عربستان مشروط کرده‌اند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها