سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور:

۱۳ درصد داوطلبان کنکور کارت ورود به جلسه نگرفتند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور آمار نهایی دریافت کنندگان کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

۱۳ درصد داوطلبان کنکور کارت ورود به جلسه نگرفتند

فاطمه زرین آمیزی درباره آمار نهایی دریافت کنندگان کارت ورود به جلسه کنکور سراسری گفت: از تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت صادر شده برای کنکور سراسری سال ۹۹ بر اساس آمار نهایی تعداد ۹۹۴ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده اند.

او در ادامه بیان کرد: بر این اساس ۸۷ درصد کل داوطلبان کنکور سراسری کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند و ۱۳ درصد داوطلبان اقدام به دریافت کارت نکرده اند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه افزود: کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۳۱ مرداد ماه با ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب آغاز شد و از این تعداد ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ نفر مرد هستند.

۷۹ هزار داوطلب کنکور تجربی کارت ورود به جلسه دریافت نکردند

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: از ۵۹۴ هزار داوطلب کنکور تجربی تعداد ۵۱۵ هزار داوطلب، ۸۷ درصد داوطلبان این گروه یا به عبارتی ۷۹ هزار ۲۵۹ داوطلب کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده اند.

زرین آمیزی گفت: کنکور گروه آزمایشی زبان خارجی (با ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب) صبح فردا شنبه یکم شهریور برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: فردا شنبه یک شهریور کنکور سراسری در گروه زبان‌های خارجی برگزار می‌شود و داوطلبانی که هنوز کارت ورود به جلسه را دریافت نکرده اند می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

گفتنی است، نتایج کنکور سراسری هفته اول مهر اعلام خواهد شد و بلافاصله انتخاب رشته آغاز می‌شود. زمان اعلام نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان نخواهد بود و امکان دارد زودتر هم اعلام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    لطفا آمار دقیق غایبین را اعلام کنند، چون تعدادی از داوطلبان با وجود تهیه کارت ورود به جلسه، در امتحان حاضر نشدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها