پرمخاطب‌ترین کنکور در گروه علوم تجربی کلید خورد

سومین نوبت کنکور سراسری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در گروه آزمایشی علوم تجربی آغاز شد.

پرمخاطب‌ترین کنکور در گروه علوم تجربی کلید خورد
کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی با رقابت ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ نفر در ۳۹۲ شهر، سه هزار و ۳۰۰ حوزه فرعی و ۷۷۳ حوزه اصلی کلید خورد. در این ۷۷۳ حوزه ۱۰ مصلی از جمله مصلی تهران و ۴۸ سالن بزرگ ورزشی هم گنجانده شده است.

از تعداد داوطلبان کنکور علوم تجربی، ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ نفر مرد هستند. گروه آزمایشی علوم تجربی همواره به عنوان پر مخاطب ترین کنکور شناخته می شود و آمار داوطلبان این آزمون ۲ برابر و نیم سایر گروه های آزمایشی کنکور است.

خاص‌ترین ها در علوم تجربی

جوان ترین و مسن ترین داوطلبان نیز در کنکور گروه علوم تجربی حضور دارند؛ مسن ترین داوطلب(مرد) متولد ۱۹ تیرماه ۱۳۱۶ و ساکن شهر اصفهان و جوان ترین(مرد) داوطلب هم متولد دوم شهریورماه ۱۳۸۴ ساکن شهرستان قدس استان تهران است.

به گزارش ایرنا،‌ گروه آزمایشی علوم تجربی که پر طرفدارترین کنکور است، امسال ۴۳ داوطلب کرونایی دارد که سه نفر از آنها در تهران حضور دارند؛ این گروه آزمایشی در تعداد داوطلبان کرونایی رکوردشکنی کرد.

تغییر مهم کنکور علوم تجربی

مهمترین تغییر کنکور ۹۹ مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی دانشگاه آزاد اسلامی است؛ بر این اساس، از امسال پذیرش در چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد متمرکز و تجمیع شده است. به عبارت دیگر این دانشگاه پذیرش مستقل نخواهد داشت و یک انتخاب رشته متمرکز در سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد. پیش از این، ظرفیت های اعلام شده در این چهار رشته اشتراک داشت و دانشگاه آزاد و سازمان سنجش در گذشته مجبور به تکرار چند باره تکمیل ظرفیت برای این گروه آزمایشی بودند.

بعد از پایان کنکور گروه علوم تجربی،‌ دفترچه های سوال برای داوطلبان نظام قدیم و جدید در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

بر اساس اعلام ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت خانم ها در این آزمون ۵۸ درصد و نسبت آقایان ۴۲ درصد است. کنکور سراسری ۹۹ امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا ۱۷۵ هزار عوامل اجرایی و هفت هزار و ۳۰۰ کارشناس بهداشت محیط دارد. این کارشناسان تمام حوزه های کنکور را قبل، حین و بعد از آزمون بررسی خواهند کرد تا برای حل مشکلات احتمالی اقدام کنند.

طبق توافق میان وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، فاصله گذاری اجتماعی صندلی ها از یک متر و ۶۰ سانتی متر کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد به یک متر و ۸۰ سانتی متر افزایش یافته است.

نتیجه اولیه آزمون سراسری هفته نخست مهرماه و نتیجه نهایی هفته نخست آبان ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود و پذیرفته شدگان از آبان ماه به کلاس های دانشگاه می روند. ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری ۱۵۴ هزار نفر و ظرفیت پذیرش بدون آزمون که ثبت نام همچنان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد، ۹۱۲ هزار نفر است.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور رفع نواقص حوزه های برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از نظر اجرای پروتکل های بهداشتی و برگزاری هر چه بهتر فرایند آزمون در روزهای آینده از داوطلبان این آزمون نظرسنجی به عمل می آورد که این فرم در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها