اردبیلی ها شوکه شدند؛

یک زن از حیاط خانه شان تا کلیسای تاریخی تونل زد

یک حفار غیرمجاز زن در ارومیه قبل از رسیدن به اشیای تاریخی کلیسا دستگیر شد.

یک زن از حیاط خانه شان تا کلیسای تاریخی تونل زد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت، یک حفار غیرمجاز زن در ارومیه شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ بهزاد حجابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی دریافت گزارش جوامع محلی، با اشرافیت و رصد اطلاعاتی، یک حفار غیرمجاز که در داخل حیاط خود واقع در روستای "آرمودآغاج" از توابع ارومیه به صورت مخفیانه اقدام به حفر تونل منتهی به کلیسای تاریخی این روستا جهت تحصیل اشیای تاریخی ‌کرده بود دستگیر شد.

وی بیان کرد: این زن با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان و هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندهی پاسگاه انتظامی نازلوی شمالی ارومیه طی یک عملیات هوشمندانه در محل حفاری دستگیر شد.

دستگیری یک حفار غیرمجاز زن در ارومیه
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تاکید بر اشرافیت اطلاعاتی و فعال‌سازی مشارکت‌های اجتماعی در این زمینه ادامه داد: پس از دستگیری، صاحب ملک مذکور که یک خانم است با اعتراف به انجام حفاری برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات ابزار و ادوات حفاری از قبیل بیل، کلنگ، طناب و سطل نیز کشف و ضبط شد.

سرهنگ حجابی ضمن ابراز خرسندی از حمایت‌های ویژه دستگاه قضا، نیروی انتظامی، ارگان‌های همیار و همراهی جوامع محلی با یگان حفاظت گفت: اشرافیت اطلاعاتی این یگان در سایه همکاری و همیاری ارگان‌های همیار و جوامع محلی و دوستداران میراث‌فرهنگی ارتقا یافته است به طوری که حفاران غیرمجاز و متجاوزان به عرصه‌های تاریخی نمی‌توانند با خیال راحت به اعمال مجرمانه خود ادامه دهند.

این زن اردبیلی دنبال گنج و زیرخاکی بود
آذربایجان غربی دارای هزار و ۶۰۰ اثر، تپه، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه موارد بسیاری از این آثار مورد طمع سودجویان قرار می‌گیرد

منبع: رکنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    این خانم باید فیلم های اکشن زیاد دیده باشد. در هر صورت عجب کاری کرده.ایول...

  • ی ط
    0

    واقعا زنها را نمیشود شناخت .

  • مهری
    0

    تو خونه بیکاربودگفته یه کاری بکنم

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا پاینده پاشند همچون خانمها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها