ایران یک کشتی اماراتی را توقیف کرد

وزارت خارجه ایران می‌گوید که گارد مرزی‎‌اش روز دوشنبه ۲۷ مرداد، یک فروند کشتی اماراتی را به دلیل

ایران یک کشتی اماراتی را توقیف کرد

بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه ایران که روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه منتشر شده، این کشتی سه روز پیش یعنی ۲۷ مرداد ماه توقیف شده است و خدمه آن در بازداشت هستند و مراحل قانونی رسیدگی به وضعیت این کشتی ادامه دارد.
مدیرکل حقوقی امور بین‌المللی وزارت امورخارجه ایران همچنین از تیراندازی شناورهای گارد ساحلی امارات متحده عربی به چند لنچ صیادی ایران و توقیف یکی از لنچ ها در همان روز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه در منطقه خلیج فارس خبر داده است.
ایران می‌گوید که در این حادثه دو صیاد ایرانی کشته شده‌اند و یک لنچ صیادی بوسیله امارات توقیف شده است اما امروز اعلام شده که "با هماهنگی گارد مرزی دو کشور لنج و سرنشینان آزاد شدند و مراحل قانونی تحویل اجساد کشته‌شدگان با سرعت در حال انجام است."
وزارت خارجه ایران می‌گوید دولت امارات روز گذشته با ارسال یک یادداشت رسمی تاسف عمیق خود را نسبت به بروز حادثه مزبور ابراز کرده و آمادگی خود را برای جبران تمامی خسارات وارده اعلام کرد.
بر اساس این گزارش کاردار امارات متحده عربی در تهران دو بار در روزهای اخیر به وزارت خارجه ایران "احضار" شده است: وزارت خارجه ایران می‌گوید که "او روز ۲۸ مرداد ماه او به وزارت خارجه احضار شده و امروز هم برای "پیگیری" به دفتر حقوقی وزارت خارجه ایران رفته است."
این در حالی است که خبرگزاری رویترز می‌گوید که خبرگزاری دولتی امارات، وام، روز دوشنبه ۲۷ مرداد گزارش داده بود که گارد ساحلی امارات در نزدیکی "جزیره صیر ابونعیر"، در ۱۵۰ کیلومتری جزیره کیش در خلیج فارس سعی داشتند ۸ قایق صیادی را که قصد ورود به آبهای امارات را داشتند متوقف کردند.
در گزارش خبرگزاری دولتی امارات مجروح و یا کشته شدن کسی در این حادثه گزارش نشده بود.
خبرگزاری رویترز می‌گوید که وزارت خارجه امارات هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

منبع: بی بی سی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • رضا.
    0

    یادمان نرود امارات کشوری بود که در تمام زمان تحریم های قبل در دور زدن آنها و تهیه اقلام مختلف به ایران کمک کرده و الان به سرعت در حال تبدیل شدن به دو دشمن هستیم به خصوص بعد از روابط دیپلماتیک آنها با اسرائیل. این اصلا خوب نیست

  • .
    0

    تا حالا که کار نداشتین.حالا که کباب شدید دست به این کارهای عوامانه میزنید تا کمی از شدت درد سوختگی کم شود

  • داروغه
    0

    ای شیطونها

  • سیدحسین
    0

    آخه زورش به بزرگه نمیرسه

  • عباسی
    0

    دوتا ایرانی رو کشتن . به همین راحتی . به خدا که خیلی بی غیرتید

  • رضا عباس
    0

    کم کم داریم جای کره شمالی رو میگریم

  • داروغه
    0

    آب را بریزید همانجا که می سوزه

  • سید
    0

    این کشور کوچک نیاز به یک گوشمالی داره

  • شاهین
    0

    همه اموال را مصادره کنید .آمریکا هم بنزین مارا مصادره کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها