دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران اعلام کرد

3 سرطان در کمین چاق ها/ راه چاره چیست؟

ورزش با تغییرات در وزن بدن و سوخت و ساز می تواند در ابتلا به سرطان ریه به‌خصوص در مردان کمک کننده باش

3 سرطان در کمین چاق ها/ راه چاره چیست؟

به گزارش خبر فوری ، حسین فودازی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در مورد سیستم دفاعی بدن و توانایی مقابله با سرطان اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین نقش‌های سیستم دفاعی بدن انسان تعیین عوامل مهاجم و جلوگیری از فعالیت آنهاست همچنین از دیگر نقش های مهم آن کشف و از بین بردن سلول‌های سرطانی است.

وی افزود: محققین به این نتیجه رسیدند که ورزش با بالا بردن سطح فعالیت سیستم ایمنی بدن را تقویت و این مسئله در پیشگیری و درمان سرطان بسیار موثر خواهد بود.

دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران ادامه داد: ورزش منظم می‌تواند با کاهش چربی بدن و چاقی، در احتمال خطر بروز سرطان تاثیر بگذارد. چراکه چاقی عاملی خطرزا برای بروز سرطان‌های خاص همچون سرطان رحم ، سینه و روده بزرگ است.

فودازی گفت: فعالیت بدنی منظم به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم در تنظیم سطح هورمون‌های بدن موثر است و با کاهش هورمون هایی که شانس ابتلا به سرطان را بالا می برند، در پیشگیری از آن تاثیر می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران به دلیل تحرک بدنی کمتر دچار یبوست می‌شوند، عنوان کرد: فعالیت فیزیکی با کاهش زمان توقف مواد سمی در روده ها از خطر سرطان روده بزرگ می کاهد همچنین تحقیقات نشان داده که افراد ورزشکار30 تا 40 درصد شانس کمتری برای ابتلا به سرطان روده بزرگ دارند.

دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران عنوان کرد: ورزش با کاهش مواد شیمیایی التهاب‌زا در بدن نظیر پروستاگلاندین ها باعث بالا بردن سطح سلامتی و کاهش شانس سرطان می شود همچنین ورزش با ایجاد تعادل در مصرف انرژی بدن می تواند از ابتلا و یا پیشرفت سرطان پروستات در مردان جلوگیری کند.

فودازی خاطرنشان کرد: ورزش با تغییرات در وزن بدن و سوخت و ساز می تواند در ابتلا به سرطان ریه به‌خصوص در مردان کمک کننده باشد./فارس

221

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها