از سرگیری فعالیت اجراهای صحنه‌ای و نمایش‌ها در اصفهان

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از آغاز به کار نمایش‌ها و اجراهای صحنه‌ای و خیابانی در استان اصفهان خبر داد.

از سرگیری فعالیت اجراهای صحنه‌ای و نمایش‌ها در اصفهان

محمدعلی جعفری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه پس از شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های هنری، پیگیری‌ها برای از سرگیری این فعالیت‌ها از سر گرفته شد، اظهار داشت: پس از یک مقطع زمانی با تهیه شیوه‌نامه و شیوه نامه های بهداشتی تنظیمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کرونا، بخشی از کار‌ها همچون فعالیت آموزشگاه‌های هنری از سر گرفته شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در بخش سینما پروتکل‌هایی ابلاغ و سینما‌ها با فراهم کردن شرایط آغاز به کار کردند، افزود:، اما در مورد نمایش به دلیل شرایط خاصی که برای نمایش صحنه‌ای حاکم بود با اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این کار شیوه نامه‌ای تدوین کرد، اما متاسفانه با توجه به شرایط استان و مصوبات ستاد کرونا امکان اجرا برای گروه‌ها فراهم نشد.

او بیان کرد: مکاتبات و پیگیری‌هایی انجام شد که نتیجه بخش نبود، اما پس از گذشت شرایط قرمز دوره اخیر و پیگیری مجدد و گفتگو‌هایی که انجام شد؛ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ ستاد کرونا را برای از سرگیری فعالیت نمایش صحنه‌ای قانع کرد.

جعفری افزود: خوشبختانه باید اعلام کنیم، پس از یک دوره چند ماهه تعطیلی تئاتر‌های صحنه‌ای در استان، با پیگیری فراوان تئاتر استان فعالیت را از سر می‌گیرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه آمادگی داریم که فعالان حوزه نمایش برای درخواست اجرای نمایش صحنه‌ای اقدام کنند و ما پذیرای متون نمایشی هستیم، تصریح کرد: اجرای نمایش براساس شیوه نامه‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کرونا بلامانع است.

او با تاکید بر اینکه سالن‌های نمایشی و پلاتو‌های در اختیار این اداره کل برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای آمادگی دارد، گفت: شورای نظارت بر نمایش با رعایت پروتکل آمادگی دارد که نمایش‌هایی که متن آن تایید شده بازبینی کند.

جعفری خاطرنشان کرد: سالن داران تلاش کنند شرایط را به لحاظ نکات بهداشتی برای تماشاچیان فراهم کنند و از دستگاه‌های دیگر که سالن‌هایی داشته و در اختیار هنرمندان قرار می‌دهند خواهشمندیم با توجه به شرایط پیش آمده، سالن‌ها را با هزینه کمتر در اختیار هنرمندان بگذارند و از مردم خواهش می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شروع مجدد هنر نمایش استقبال کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها