مجتمع امدادی چند منظوره در جاده خواجه - ورزقان احداث می‌شود

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: مجتمع امدادی چندمنظوره در جاده خواجه به ورزقان احداث می شود.

مجتمع امدادی چند منظوره در جاده خواجه - ورزقان احداث می‌شود

محمدباقر هنربر روز سه شنبه در نشست بررسی نحوه اجرای این طرح و ساخت آن با اشاره به اهمیت تقویت امداد جاده ای، افزود: یکی از چالش های مهم در امر امداد و نجات، امدادرسانی به حوادث و سوانح جاده ای است که بخشی از امور امدادرسانی آن از قبیل اطفای حریق و حمل جنازه متوفیان در حوادث بدون متولی خاصی بوده و یا با مشکل مواجه است.

وی اظهار داشت: برای حل این موضوع باید در سطح کشور تصمیمات مقتضی اتخاذ و جهت اجرا ابلاغ شود، اما با این حال در سطح آذربایجان شرقی با تعاملی که بین دستگاه های امدادرسان وجود دارد، سعی می شود در امدادرسانی به حوادث جاده ای، این موارد حل و فصل شود.

هنربر، ساخت مجتمع امدادی چندمنظوره برای اولین بار در سطح کشور را تجربه ای نو در حوزه امدادرسانی به حوادث جاده ای قلمداد و اضافه کرد: با احداث این مجتمع می توان از ظرفیت های تمامی دستگاه های امدادی در کنار همدیگر برای امدادرسانی بهتر و سریع تر به حوادث استفاده کرد و در صورت موفق عمل کردن مجتمع می توان آنرا جهت اجرا به سایر استان ها تسری داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت هم گرایی و هم افزایی نیروهای امدادرسان در حوادث و سوانح، گفت: سالانه تعداد کثیری از هموطنان در حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند که این امر می طلبد تا برای امدادرسانی سریع با تجهیزات مناسب پایگاههای امدادی در جاده ها احداث شود.

حمید حسین پور، جاده خواجه به ورزقان را یکی از محورهای حادثه خیز آذربایجان شرقی برشمرد که در فصل زمستان شاهد راه بندان و انسداد جاده و تصادف های متعدد در آن هستیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور مقرر شده تا مجتمع امدادی چندمنظوره در این محور توسط مجتمع مس سونگون ورزقان احداث و در آن تمامی دستگاه های امدادرسان در حوادث جاده ای از جمله جمعیت هلال احمر، راهداری، پلیس راه، اورژانس و آتش نشان ی مستقر شوند.

باقر خانی، فرماندار شهرستان ورزقان هم با اشاره به لزوم تمرین انجام کار جمعی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، گفت: در این مجتمع که توسط مس سونگون هزینه احداث آن تامین می شود تمامی دستگاه های امدادرسان در یک محل مستقر و به تناسب حادثه اعلامی وارد عمل شده و در کمترین زمان ممکن بیشتر خدمات را به آسیب دیدگان ارائه خواهند داد.

جاده ۳۵ کیلومتری خواجه به ورزقان از جمله جاده های حادثه خیز آذربایجان شرقی است که هر سال تصادفات پرتعدادی در آن روی می دهد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها