تشخیص سریع و ارزان ابتلا به کرونا با آزمایش آب دهان

دانشمندان آمریکایی موفق شدند با آزمایش آب دهان، به روشی سریع و ارزان برای تشخیص ابتلای افراد به کووید ۱۹ برسند.

تشخیص سریع و ارزان ابتلا به کرونا با آزمایش آب دهان

با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، یافتن روشی سریع برای شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ و قرنطینه آن‌ها به یکی از چالش‌های دولت‌ها تبدیل شده است. هر چه افراد مبتلا سریع‌تر شناسایی شوند، شیوع کرونا در جامعه را می‌توان به سهولت تحت کنترل درآورد. برخلاف تست‌های پیشین کرونا که زمان زیادی طول می‌کشید ابتلای افراد به ویروس را تشخیص دهد، محققان به تازگی روشی سریع و ارزان قیمت را ابداع کرده اند.

بر این اساس، دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی ییل آمریکا به تازگی موفق شدند با آزمایش آب دهان افراد با سرعت بالا و قیمت ارزان، ابتلای افراد به کووید ۱۹ را تشخیص دهند.

برت گریور، مدیر این تحقیقات اعلام کرد: آزمایش آب دهان که ما به تازگی ابداع کرده ایم یکی از روش‌های بسیار سریع و ارزان برای شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا است. این آزمایش گامی دیگر در راستای تشخیص سریع بیماران و نیز کنترل شیوع کرونا در جامعه است. برخلاف روش‌های دیگر که نیازمند ابزار آلات و دستگاه‌های خاصی است، آزمایش آب دهان به هیچ ابزار و یا دستگاهی نیاز ندارد.

یکی از محققان این پروژه تأکید کرد: ما تست کرونا را تا حد امکان ساده سازی کردیم. از این رو، این تست تنها چند دلار هزینه برای افراد خواهد داشت. انتظار می‌رود آزمایشگاه‌ها تنها ۱۰ دلار برای هر نمونه هزینه دریافت کنند. این روش به دلیل ارزان بودن آن می‌تواند در سراسر آمریکا به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. امیدواریم با استفاده گسترده از این روش حتی پیش از کشف واکسن مؤثر برای کووید ۱۹ بتوانیم شیوع این ویروس را در کشور کنترل کنیم.

دانشمندان می‌گویند این روش می‌تواند با دقت بالا و کمتر از ۳ ساعت ابتلای فرد به ویروس کرونا را تشخیص دهد. مزیت بالای این روش ارزان قیمت و آسان بودن آن است. قرار است این روش آزمایشی تا چند هفته دیگر به صورت گسترده در آمریکا در دسترس همگان باشد.

تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۴۱۵ هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند که از این میان، ۱۷۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند. مقامات دولت آمریکا امیدوارند تا پیش از کشف واکسن موثر برای کرونا در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی، بتوانند با انجام آزمایش‌های گسترده شیوع کووید ۱۹ در جامعه را تحت کنترل درآورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    انشاالله مسؤولین بهداشتی ما هم به این ازمایش ارزان دسترسی پیدا کنند وبه مراکز درمانی بدهند هم اکنون یکی از مشکلات و معضلات در جامعه ما که اطلاع رسانی مبهمی از ان وجود دارد مربوط به کسانی است که بیماری کرونا داشته اند ودر خانه افراد دیگر هم با ان فرد بیمار در یک جا بوده اند بهبود یافته اند اما حالا نمی دانند کرونا دارند یا منتقل کننده اند یا نه ازمایشات موجود گران قیمت هستند وکسی توانایی پرداخت این پول را ندارد وزیر محترم بهداشت فکری برای این قضیه بکنند چون ما نمی دانیم داریم بیماری را منتقل می کنیم یا نه اگر برنامه ای برای اینکار انجام ندهید تمامی زحمات درمانی بیهوده است ما در منزل سه نفر هستیم که یک نفرمان کرونا گرفت وبه مرکز درمانی مشخص شده رفتیم ودر خانه دارو درمان کردیم بعد بیست روز بیمارمان حالش خوب شده نمی دانیم ایا ما هم دو نفر دیگر کرونا داریم یا نه چکار کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها