رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

کشاورزان باید از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه خرید و فروش گندم خارج از شبکه‌های رسمی و تعیین شده قاچاق محسوب می‌شود، افزود: کشاورزان باید از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند.

کشاورزان باید از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند

اکبر فتحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۲۱۱ هزار تن خرید تضمینی و هفت هزار تن خرید توافقی گندم از گندمکاران استان انجام شده است و این مقدار گندم خریداری شده به صورت تضمینی و توافقی در مقایسه با ۲۵ مرداد ماه سال گذشته، رشد ۹ درصدی داشته که به مرور زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز خرید در ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی آماده تحویل گرفتن گندم کشاورزان هستند، گفت: اکنون ۷۶ مرکز خرید گندم تضمینی یعنی پنج سیلوی اداره کل غله، ۳۵ سیلو و کارخانجات بخش خصوصی، ۳۶ مرکز خرید موقت اتحادیه خرید تعاونی‌های روستایی و هشت مرکز خرید توافقی در استان محصولات گندم کاران را تحویل می‌گیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۱۸ میلیارد تومان به گندم کاران استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است، افزود: تاکنون ۶۰ درصد از پول گندم‌های تحویلی به مراکز خرید تسویه شده است.

فتحی با بیان اینکه خرید و فروش گندم خارج از شبکه‌های رسمی و تعیین شده قاچاق محسوب و با متخلفان طبق ضوابط قضایی برخورد می‌شود، افزود: کشاورزان باید از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: تمامی مراکز خرید در استان آماده تحویل گرفتن گندم از کشاورزان هستند و لذا کشاورزان در صورت داشتن هرگونه شکایت و مشکل می‌بایست موارد را به نماینده جهاد کشاورزی و شرکت غله مستقر در مراکز خرید تضمینی گندم و یا به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان محل تولید به ‌منظور رسیدگی و پیگیری لازم، گزارش کنند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها