صدور الکترونیکی ۱۷۵ هزار نسخه پزشکی در لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: امسال حدود ۱۷۵ هزار نسخه پزشکی به صورت الکترونیکی از سوی پزشکان طرف قرارداد در استان صادر شده است.

صدور الکترونیکی ۱۷۵ هزار نسخه پزشکی در لرستان

شاهدخت فتحی بیرانوند روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از اقداماتی است که سازمان بیمه سلامت از سال گذشته آغاز شده کرده است.

وی افزود: حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه هستند که ۶۰ درصد این جمعیت را بیمه سلامت در قالب پنج صندوق روستاییان و عشایر، سلامت همگانی، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه صندوق سایر اقشار پیش از این شامل مددجویان بهزیستی، خانواده جانبازان، ایثارگران و شهدا و همچنین طلاب، روحانیون، دانشجویان و اتباع خارجی بود که از سال ۱۳۹۸ مددجویان کمیته امداد هم‌ به این صندوق ملحق شدند، اظهار داشت: ۶۵۰ مؤسسه تشخیصی درمانی داریم که از طریق آن‌ها بیمه‌شدگان خدمات را دریافت می‌کنند.

به گفته وی این مراکز و مؤسسات شامل پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص، دندان‌پزشک داروخانه، پرتو پزشکی، توان پزشکی، مراکز جراحی محدود، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها هستند که خدمات مناسبی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه یکی از مزایای اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک در این شرایط اقتصادی کشور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و صرفه‌جویی در استفاده از دفترچه‌های بیمه است، عنوان کرد: سالانه بابت صدور و تمدید دفترچه بیمه هزینه زیادی به دفاتر پیش‌خوان پرداخت می‌کنیم که اگر این اقدام تحقق پیدا کند در زمینه صدور و چاپ دفترچه شاهد کاهش بار مالی خواهیم بود که خیلی ارزشمند است.

وی اظهارداشت: مردم نیز از اجرای طرح نسخه الکترونیکی نیز با کاهش خطاهای پزشکی منتفع می‌شوند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها