همایش نقش مسجد در تربیت نیروی انسانی در کردستان برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از برگزاری همایشی با عنوان «نقش مسجد در تربیت نیروی انسانی» در بستر فضای مجازی استان به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مساجد خبرداد.

همایش نقش مسجد در تربیت نیروی انسانی در کردستان برگزار می‌شود

کامل گلباغی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران استان به مناسبت روز جهانی مساجد، با بیان اینکه مسجد می‌تواند محور فعالیت‌ها واقع شود، اظهار داشت: مسجد محور وحدت و انسجام مسلمانان و قرارگاهی برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.

وی اضافه کرد: همزمان با روز جهانی مساجد در این استان برنامه‌هایی شامل تکریم امام جماعت، مدیر مسوول فعال کانون‌های مساجد، هیات امنا و فعال فرهنگی مساجد استان، سرکشی از کانون‌های مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی، معرفی توانمندی‌های کانون‌ها و مساجد فعال استان در بستر فضای مجازی، معرفی و حضور کانون‌های برتر در صدا و سیمای مرکز استان و دیگر رسانه‌ها اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: افتتاح کانون‌های تازه تاسیس به صورت مجازی، اهدای قرآن کریم و کتاب به کانون‌های مساجد، توزیع کمک‌های مومنانه برای کانون‌های حاشیه نشین و برگزاری همایش نقش مساجد در تربیت نیروی انسانی در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این روز در استان است.

گلباغی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان گفت: تا سال ۹۳ بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شد ۸۰ کانون در مساجد استان فعال بود و امروز شاهد فعالیت ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان هستیم.

وی به فعالیت سامانه فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) و بهرهمندی اعضای کانون‌های مساجد از پرتال بچه‌های مسجد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با راه‌اندازی این سامانه ارزیابی کانون‌ها بر حسب میزان فعالیت‌شان در این سامانه و در فضای مجازی انجام و در هشت شاخص اصلی و۳۴ شاخص فرعی رتبه بندی می ‌شوند و به میزان کسب امتیاز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اضافه کرد: وجود ۴۳۴ باب کانون در روستاها و حواشی شهرهای استان، نشان از گستردگی و موقعیت جغرافیایی مساجد در سطح شهر و روستا است که می‌تواند منشاء خدمات موثر در گسترش فضایل اخلاقی در جامعه باشد.

گلباغی یادآور شد: مسجد در استان کردستان و در بین مردم متدین آن از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است به طوری که بیشتر هزینه های خیریه مردم استان به ساخت و تجهیز مساجد اختصاص پیدا می‌کند و به مناسبت‌های مختلف برگزاری اعیاد مذهبی و تجمع‌ها، دایر کردن کلاس‌های مختلف قرآنی، دف نوازی هم در مساجد حاضر می‌شوند.

وی از کسب رتبه برتر این ستاد در زمینه‌های اوقات فراغت و توسعه و ترویج نماز در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز کلاس‌های اوقات فراغت با عنوان «تابستانه فهما» به صورت مجازی و کلاسی در زمینه‌های مختلف در سطح کانون‌های مساجد استان برای علاقه مندان دایر است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها