حسین نوری: لیگ کشتی باعث شلوغ شدن باشگاه و ابتلایم به کرونا بود

فرنگی کار شاخص تیم ملی که روزهای سختی را به دلیل ابتلا به کرونا پشت سر گذاشته است، تاکید کرد: به خاطر اینکه اعلام شد لیگ برگزار می شود، باشگاه مان شلوغ شد و فکر می کنم آنجا به کرونا دچار شدم.

حسین نوری: لیگ کشتی باعث شلوغ شدن باشگاه و ابتلایم به کرونا بود

حسین نوری درباره پشت سر گذاشتن بیماری کرونا، اظهار کرد: روزهای خیلی سختی را پشت سر گذاشتم. وقتی این ویروس وارد بدن می شود، علائمش بعد از گذشت چند روز بروز پیدا می کند. من جز باشگاه جایی نمی رفتم. یک برهه به خاطر اینکه اعلام شد لیگ برگزار می شود، باشگاه مان شلوغ شد و فکر کنم آنجا به کرونا دچار شدم. بیماری ام با یک تب و لرز شدید شروع شد که با مراجعه به پزشک متوجه شدم بیمار شده ام. الان خوبم و تمریناتم را ادامه می دهم.

وی در مورد اینکه آیا بعد از ابتلا به کرونا و درگیر شدن ریه اش، در تمرینات به لحاظ نفس کم نمی آورد، تاکید کرد: نه الان خدا را شکر در تمریناتی که انجام می دهم مشکلی ندارم. خوب تمرین می کنم و منتظریم اتحادیه جهانی زمان برگزاری مسابقات را مشخص کند که دوباره روی تشک برویم.

نوری در خصوص رقبای داخلی اش و اینکه آیا امیدوار به کسب سهمیه وزن ۸۷ کیلوگرم المپیک توکیو است، گفت: هر کسی بهتر باشد صاحب دوبنده تیم ملی خواهد شد. در وزن ما کشتی گیران ازبک و قرقیزستان در بین آسیایی ها سهمیه گرفته اند و فقط ژاپن هست که نگرفته که فکر کنم سطح بالایی ندارد. در اروپا هم فقط کشتی گیران ترک و آذربایجان سهمیه نگرفته اند.

این کشتی گیر کرجی با تاکید بر اینکه تعطیلات باشگاه ها در سراسر دنیا باعث افت کشتی گیران می شود، ادامه داد: با دوستان کشتی گیرم در اروپا در ارتباطم، آنها بیشتر تمرین بدنسازی دارند و تمرین کشتی ندارند. کشتی گیر در این وضعیت اگر تمرین نکند، افت می کند. امیدوارم زودتر زمان برگزاری مسابقات را اعلام کنند تا بتوانیم تمرین کرده و خودمان را برای شرکت در مسابقات آماده کنیم. فکر می کنم اگر تعدادی کشتی گیر در هر وزن را انتخاب کرده و در اردوی تیم ملی قرنطینه کنند، برای مان بهتر باشد چون این بیرون به لحاظ کرونا شرایط جالب نیست.

وی با اشاره به اینکه یک بار با رامین طاهری کشتی گرفته و به او باخته، گفت: یک بار با هم کشتی گرفتیم و رامین برنده شد. طاهری پهلوان است.

حسین نوری حمایت دایی اش را دلیل رو آوردن به کشتی دانست و ادامه داد: دایی ام کشتی گیر بود و یک روز دستم را گرفت و در باشگاه کشتی ثبت نام کرد. در خانواده فقط من کشتی می گیرم. من در کشتی به یک جاهایی رسیدم که نفر اول شدم اما اعزام نشدم. برگشتن سخت بود ولی با کمک خانواده و دوستانم دوباره برگشتم.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان که میهمان برنامه دایره طلایی بود، سامان طهماسبی و حمزه یرلی کایا از ترکیه را کشتی گیران محبوبش در داخل و خارج کشور عنوان کرد و در مورد نحوه حمایت اداره کل ورزش استان البرز از خود، گفت: مدیر کل ورزش همیشه لطف داشته اما حمایتی دراین چند سال ندیدم!

وی در مورد تاثیر موفقیت چشمگیر کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۱۲ در استقبال از این رشته، تاکید کرد: کشتی فرنگی با آن اتفاق خیلی جان گرفت. خود من آن زمان در اردوی تیم ملی بودم و باانگیزه تر شدم. خیلی اتفاق بزرگی بود.

حسین نوری در خاتمه با تاکید بر اینکه ۸۷ کیلوهای ایران قادر به کسب مدال المپیک هستند، تصریح کرد: در این چند سال با بهترین ها کشتی گرفتیم. اگر قسمت بود و صاحب دوبنده تیم ملی شدم، به مدال المپیک فکر می کنم. ۸۷ کیلوهای ایران به سطح مدال المپیک رسیده اند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها