بررسی طرح حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تا سال آینده

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و واگذاری پذیرش به عهده دانشگاه‌ها در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار دارد.

بررسی طرح حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تا سال آینده

سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مسئله حذف کنکور، عنوان کرد: مسئله کنکور از جمله موضوعاتی است که وعده اصلاح آن نزدیک به 40 است که به مردم وعده داده می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار کارشناسی جدیدی را فراهم کرده و در این دوره شورا به جمع بندی‌های مهمی رسیده است.

سنجش و پذیرش نباید در اختیار سازمان سنجش باشد

وی اضافه کرد: یکی از ایردات وارد این است که در حال حاضر سازمان سنجش، به تنهایی کار سنجش و پذیرش دانشجو را انجام می‌دهد در حالیکه کشورهای موفق در این زمینه بین سنجش و پذیرش تفکیک قائل می‌‎شوند و یکی از اصلی ترین برنامه‌های ما تفکیک حوزه سنجش و پذیرش است.

حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار است

عاملی تأکید کرد: حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و واگذاری پذیرش به عهده دانشگاه‌ها برنامه دیگری است که در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه راهبری این مسیر را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال کنیم، افزود: به این دلیل قوانینی در زمینه کنکور در مجلس به تصویب رسیده باید در تعامل تنگاتنگ بین شورا و مجلس این مسائل نهایتا تا سال آینده حل و فصل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سئوال که بیان این اظهارات به معنای حذف کنکور تا سال آینده است، گفت: نباید از حذف کنکور برای دوره کارشناسی صحبت کرد بلکه باید از اصلاح آن سخن گفت. ما باید مسیری را طی کنیم که اطمینان بخش باشد و نباید مسیری دنبال شود که بتوان در آن سلیقه‌ و پارتی بازی کرد.

دانشگاه‌های تراز اول کشور باید اختیار جذب دانشجو را داشته باشند

وی یادآور شد: یکی از راهکارها در این شرایط، تنوع بخشی به برگزاری آزمون و برگزاری آن در مقاطع مختلف است تا فشار روحی کمتری به داوطلب وارد شود. ضمن اینکه دانشگاه‌‎هایی که از رتبه‌های برتری برخوردار هستند باید اختیارات بیشتری در جذب دانشجو برخوردار باشند و بتوانند دانشجو را جذب کنند.

منبع: خانه ملت

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها