شش قدم که باید برای هوشمند سازی خانه‌هایتان بردارید

حتما برای شما هم پیش آمده که درمواقع مسافرت یا دوری از منزلتان بخواهید منزل و وسایل منزلتان را چک کنید یا حتی زمانیکه در منزلتان در حال استراحت هستید.

شش قدم که باید برای هوشمند سازی خانه‌هایتان بردارید

نظرتان درباره خانه‌های هوشمند که همه وسایل آن‌ها تنها با یک گوشی هوشمند کنترل می‌شوند چیست؟ در این نوشته قرار است با روش‌های هوشمند سازی خانه‌ها آشنا شویم. از قفل‌های دیجیتال هوشمند تا یخچال هوشمند و.. . با ما همراه باشید تا شما را در رسیدن به یک خانه مدرن و هوشمند کمک کنیم.

برای هوشمند سازی خانه‌ها باید چه کارهایی انجام داد؟

در گذشته‌های نه‌چندان دور، خانه‌های لوکس با مساحت بالا، مبلمان لوکس و ابزار گران‌قیمت تعریف می‌شدند. اما امروزه با تغییرات زیادی که تکنولوژی در زندگی ایجاد کرده است، تعریف خانه‌های لوکس و شیک کاملا عوض شده است. امروزه خانه‌های مدرن بیشتر با مشخصه هوشمند سازی و مدیریت هوشمند تعریف می‌شوند.

اما برای اینکه خانه‌هایمان هوشمند شوند، باید چه کارهایی انجام دهیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

قفل‌های دیجیتال و هوشمند

یکی از ابتدایی‌ترین و درعین حال مهم‌ترین کارهایی که باید برای هوشمند سازی منازل انجام دهید، خرید و نصب قفل هوشمند است. قفل‌های هوشمند مزایای زیادی دارند. آن‌ها در کنار ظاهر مدرن و زیبایی که به خانه‌ها می‌بخشند، نقش پررنگی در افزایش ضریب امنیت آن‌ها دارند.

قفل‌های الکترونیک ضدهک هستند و کسی نمی‌تواند به سادگی آن‌ها را باز کند. این قفل‌ها به سادگی با گوشی‌های هوشمند شما همگام سازی می‌شوند و شما حتی می‌توانید از راه دور و زمانی که مسافرت هستید هم ورود و خروج به منازل‌تان را کنترل کنید. امکانات وسیعی که این قفل‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند، به یک مقاله جداگانه نیاز دارند.

اما به صورت کلی در کنار لوکس کردن خانه‌‌تان اینها بخشی از امکانات بسار جذابی است که قفل دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد:‌ دیگر با قفل کردن در و دغدغه‌های فراموشی آن خداحافظی کنید، باز کردن درب منزلتان تنها با یک اشاره دست، امکان به اشتراک گذاری کلید بصورت موقت با مهمانتان و......

چرا منتظرید؟ اگر تصمیمتان برای هوشمند سازی خانه‌تان جدی است، همین الان قدم اول را بردارید و یک قفل الکترونیک تهیه کنید.

تلویزیون هوشمند

یکی از جذاب‌ترین گجت‌های الکترونیک، تلویزیون هوشمند است. تلویزیون هوشمند به خاطر امکانات وسیع و جالبی که دارد، آنقدر فراگیر شده است که درصد بالایی از کاربران ترجیح می‌دهند به جای خرید تلویزیون‌های معمولی، یک تلویزیون هوشمند بخرند.

این تلویزیون‌ها به شما امکان اتصال به رادیوهای اینترنتی، تلویزیون‌های اینترنت اشتراکی و بازدید از صفحات وب را می‌دهند. شما می توانید با استفاده از این تلویزیون‌ها به شبکه‌های اجتماعی هم وصل شوید و به راحتی عکس و فیلم‌هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

کنترل تلویزیون هوشمند هم یکی دیگر از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن است. کنترل با حرکات دست و بدن و... از امکاناتی است که تلویزیون هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همین ویژگیها تلویزیون هوشمند را به یکی دیگر از مهم‌ترین قدم‌های هوشمند سازی خانه تبدیل کرده است.

چشمی دیجیتال درب

یکی دیگر از مهم‌ترین قدم‌هایی که باید در کنار خرید قفل دیجینال برای هوشمند سازی منازل بردارید، خرید یک چشمی دیجیتال درب است. چشمی‌های هوشمند یکی دیگر از امکاناتی هستند که می‌توانند علاوه بر بخشیدن ظاهر مدرن به خانه‌هایتان، خیالتان را از بابت امنیت آن‌ها راحت کنند.

چشمی‌های هوشمند روی درب منازل نصب می‌شوند و می‌توانند تصاویر هرکسی که پشت در منزلتان هستند را ضبط کنند و آن را برای شما ارسال کنند. آن‌ها می‌توانند به شما هشدار دهند که کسی پشت درب منزلتان است و مدیریت همه این امکانات در یک گوشی هوشمند فراهم می‌شود. به همین دلیل است که خرید یک چشمی دیجیتال ارزان از واجبات است.

یخچال هوشمند

نمی‌شود از هوشمند سازی منازل حرف زد و اسم یخچال هوشمند را نیاورد. یخچال‌های هوشمند به سادگی به WIFI منازل متصل شوند و به سادگی چند کلیک مدیریت شوند. با خرید یک یخچال هوشمند می‌توانید از دوربین داخلی آن‌ها و تنظیم دما به صورت هوشمند استفاده کنید. این یخچال‌ها می‌توانند با سایر وسایل هوشمند خانه شما ارتباط برقرار کنند و به آن‌ها متصل شوند.

لامپ هوشمند

مهم‌ترین مزیتی که با خرید لامپ هوشمند نصیب شما خواهد شد، مدیریت بهینه انرژی در کنار هوشمند سازی منزلتان است. لامپ‌های هوشمند جدیدترین نسل از تجهیزات روشنایی منازل است که می‌تواند به سادگی با گوشی هوشمند شما ارتباط برقرار کند.

شما می‌توانید با گوشی‌تان به سادگی لامپ‌های منزلتان را خاموش و روشن کنید. البته این امکان، تنها قابلیت لامپ هوشمند نیست. شما می‌توانید با گوشی هوشمندتان شدت نور منزلتان را کنترل کنید، رنگ آن را عوض کنید، موسیقی پخش کنید و حتی به فرآیند خوابتان کمک کنید. باورتان می‌شود تمام این امکانات جذاب فقط با خرید لامپ هوشمند برای شما فراهم خواهد شد؟

دوربین هوشمند

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای هوشمند سازی منزلتان انجام دهید، خرید یک دوربین هوشمند است. دوربین هوشمند در کنار قفل دیجیتال هوشمند و چشمی دیجیتال از ابزارهایی هستند که علاوه بر هوشمند سازی خانه، کمک زیادی به تأمین امنیت آن‌ها می‌کند.

با استفاده از دوربین هوشمند می‌توانید با خیال راحت ازآنچه در خانه‌تان در جریان است، باخبر شوید. این دوربین‌ها به گوشی‌هایتان متصل می‌شوند و می‌توانند به‌صورت دائم تصاویری که از منزلتان می‌گیرند را به گوشی همراهتان ارسال کنند. تصور اینکه وقتی مسافرت هستید، بتوانید به‌سادگی داخل خانه‌تان را زیر نظر بگیرید جذاب نیست؟

حالا نوبت شماست. شما چقدر به هوشمند سازی علاقه دارید؟ تابه‌حال چه کارهایی برای هوشمند سازی منازلتان انجام داده‌اید؟ ما مشتاق خواندن نظراتتان هستیم.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از سایت رسمی شرکت نوآوران هوشمند به آدرس www.yuccahq.com دیدن فرمایید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حیدر
    0

    دراین شرایط که مشکلات اقتصادی کم همه راخم کرده در راهروهای حل مشکلات گم شده ایم دیگه جایی برای خانه وامکانات هوشمند فقط یک رویای شیرین است....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها