تنها ‌جایگاه سوخت کالپوش پاسخگوی جمعیت این منطقه نیست

 تنها جایگاه سوخت رضوان مرکز بخش کالپوش شهرستان میامی پاسخگوی جمعیت این منطقه و مسافران نبوده و نیازمند توجه مسوولان است.

تنها ‌جایگاه سوخت کالپوش پاسخگوی جمعیت این منطقه نیست

بخش کالپوش با ۱۲ روستا و جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان در ۱۲۰ کیلومتری شمال شهرستان میامی قرار دارد.

اغلب مردم این بخش به کشاورزی و دامپروری مشغول بوده و تامین سوخت یکی از دل مشغولی های اساسی آنهاست .

جایگاه سوخت رضوان ۲ نازل بنزین و یک نازل گازوئیل دارد که در بیشتر اوقات جوابگوی مردم و بویژه کشاورزان منطقه نبوده و گلایه مردم را در پی داشته است.

ابوالفضل رضازاده از کشاورزان روستای رضوان با بیان اینکه حدود ۹ سال از تبدیل شدن کالپوش به بخش می‌گذرد ، در گفت وگو با ایرنا افزود : هنوز برخی زیر ساخت‌های ضروری این منطقه فراهم نشده و تامین سوخت به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده است .

وی گفت : قرار گرفتن روستای حسین آباد در مسیر عبور مسافران و مردم منطقه در بیشتر زمان ها موجب تشکیل صف های طولانی در جایگاه سوخت می شود که نیازمند افزایش نازل در جایگاه سوخت است .

محمد قربانی از اهالی منطقه کالپوش با بیان اینکه افزایش جایگاه بنزین و گاز در این منطقه ضرورت دارد ، افزود: با توجه به بعد مسافت تا مرکز شهرستان و شهرهای مجاور راه اندازی جایگاه جدید و اضافه کردن نازل در جایگاه سوخت رضوان ضروری است.

اسماعیل امامی مسوول جایگاه سوخت شهر رضوان مرکز بخش گفت : با توجه به افزایش قیمت ها در چند ماه گذشته ، اجرای طرح با مشکلات مالی روبرو شده و تاکنون چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات گرفته شده که برای ادامه کار نیازمند تخصیص تسهیلات بیشتر است .

وی با بیان اینکه براساس مصوبه وزارت کشور ، روستای رضوان مرکز بخش کالپوش میامی از هفته گذشته به شهر تبدیل شده است، اظهار داشت : برخی تجهیزات مانند مخزن و نازل خریداری شده اما برای تهیه برخی دیگر با کمبود اعتبار مواجه شده ایم.

براتعلی بیات بخشدار کالپوش نیز در این باره به ایرنا گفت : با توجه به اینکه رضوان در مسیر راه چند روستا قراردارد نیازمند توسعه جایگاه سوخت است .

علی اکبر عرب عامری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان در این باره گفت: برای توسعه جایگاه شهر رضوان با مالک جایگاه سوخت هماهنگی هایی انجام شده اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه درصورت اعلام نیاز بخشداری کالپوش و با وجود متقاضی؛ با راه‌اندازی جایگاه دیگر موافقت می شود، افزود: در حال حاضر جایگاه سوخت شهر رضوان با دو نازل بنزین به مردم خدمات ارائه می کند.

روستای رضوان مرکز بخش کالپوش است و بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و به استناد ابلاغیه ۷۰۷۶۷ پانزدهم مرداد ماه ۹۹ ماده یک قانون تقسیمات کشوری از این پس به شهر ارتقا پیدا می کند.

بخش کالپوش با ۱۲ روستا و جمعیتی بیش از حدود ۲۰ هزارتن از شمال به شهر میامی، جنوب به جنگل گلستان و گالیکش ، از شرق به شهرستان های گرمه وجاجرم خراسان شمالی و ازغرب به بخش بسطام وخوش ییلاق متصل می باشد.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها