ارتباط مصرف سیگار الکترونیکی با افزایش خطر ابتلا به کووید-۱۹

نتایج یک تحقیق جدید نشان میدهد مصرف سیگار الکترونیکی با افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ارتباط دارد.

ارتباط مصرف سیگار الکترونیکی با افزایش خطر ابتلا به کووید-۱۹

نتایج به دست آمده در این بررسی جدید حاکی از آن است: مصرف سیگار الکترونیکی حداقل در نوجوانان و جوانان با افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مرتبط است.

در این بررسی محققان به مطالعه روی بیش از ۴۳۰۰ نوجوان و جوان آمریکایی ۱۳ تا ۲۴ سال پرداختند. این افراد به پرسش هایی در مورد عادت به مصرف سیگار و سیگار الکترونیکی و مشاهده علائم بیماری کووید-۱۹ پاسخ دادند.

در میان افرادی که تست تشخیصی کووید-۱۹ انجام داده بودند مشخص شد مصرف سیگار الکترونیکی با افزایش پنج برابری احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ همراه است. همچنین افرادی که هم به مصرف سیگار الکترونیکی و هم سیگارهای معمولی اعتیاد داشتند هفت برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بوده اند.

محققان اظهارکردند: جوانان تصور می کنند که به دلیل جوان بودن به کروناویروس آلوده نمی شوند یا علائمی از بیماری کووید-۱۹ را تجربه نمی کنند اما نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که عادت به استعمال سیگارهای معمولی و الکترونیکی دارند با خطر فزاینده ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مواجه هستند.

محققان از چرایی ارتباط میان مصرف سیگار و افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اطلاعی ندارند اما به گفته آنان چندین فرضیه در این رابطه مطرح است. مصرف سیگارهای معمولی و الکترونیکی به ریه ها آسیب می زند و سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است فرد را در معرض کروناویروس و ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، همچنین به گفته محققان رفتارهایی از قبیل تماس دست ها با صورت و دهان هنگام مصرف سیگار می تواند احتمال خطر ابتلا به کووید-۱۹ را افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها