رئیس جمهور سابق مکزیک به اخذ رشوه متهم شد

رئیس سابق شرکت دولتی نفت مکزیک

رئیس جمهور سابق مکزیک به اخذ رشوه متهم شد

دفتر دادستانی کل مکزیک روز سه‌شنبه اعلام کرد که ادعاهای تحقیقاتی مبنی بر آن وجود دارد که رئیس جمهور سابق مکزیک، بخشی از کمک مالی به کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ خود را از شرکت ساخت و ساز برزیلی "اودبرشت" تأمین کرده است.

دادستان کل "الخاندرو گرتز مانرو" اظهار کرد، یکی از رؤسای پیشین شرکت نفت دولتی مکزیک ادعا کرده که پنا نیتو و وزیر دارایی او، "لوییس ویدگاری"، به او دستور داده‌اند دستمزد مشاوران کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ را از طریق بیش از ۴ میلیون رشوه از شرکت برزیلی اودبرشت پرداخت کند.

"امیلیو لوزایا"، رئیس اجرایی پیشین پمکس که به جرم اختلاس از اوایل امسال در اسپانیا زندانی شده بود، در ماه ژوئیه پس از تحمل چندین ماه حبس به مکزیک بازگردانده شد.

وی در یک بیانیه ویدئویی گفت: مجموعه‌ای از رشوه‌ها به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون پزو وجود داشت که اساساً برای کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: و کسی که بعداً به مقام ریاست جمهوری رسید و وزیر دارایی او، کسانی هستند که دستور دادند این پول به چندین نفر از مشاوران خارجی انتخابات که در کاراز این دو شخص فعالیت داشتند، پرداخت شود.

اودبرشت در سال ۲۰۱۶ به درگیری در فساد در آمریکای لاتین، اعتراف کرده بود.

لوزایا همچنین مدعی شد که پینانیتو و ویدگاری سفارش داده‌اند ۱۲۰ میلیون پزو به یک نماینده گنگره و ۵ سناتور پرداخت شود تا آن‌ها به اجازه برای اصلاحات اقتصادی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و در طول ریاست جمهوری پینا نیتو، کمک کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها