چرای دام در مناطق حفاظت شده زنجان ممنوع است

فرماند یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: چرای دام در مراتع قرار گرفته در مناطق حفاظت شده این استان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

چرای دام در مناطق حفاظت شده زنجان ممنوع است

اسماعیل قلی زاده روز چهارشنبه افزود: دامداران تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده یقین بدانند در صورت مشاهده از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست زنجان، بدون هیچ اغماضی، جلب و به منظور اعمال قانون به مراجع قانونی تحویل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و ممنوعه، موجب خسارت و تخریب زیستگاه های حیات وحش می شود از دامداران و چوپانان خواست از چرای دام های خود در این مناطق به جد اجتناب کنند.

قلی زاده یادآور شد: هفته گذشته، محیط‌بانان حین گشت زنی و پایش مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده، در پناهگاه حیات وحش انگوران از توابع شهرستان ماهنشان، یک فرد متخلف و متمرد که مشغول چرای دام بود را مشاهده و دستگیر کردند.

فرماند یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این متخلف دارای سابقه تعلیف دام در مراتع حفاظت شده بود، افزود: این فرد خاطی، طی چند نوبت مبادرت به تعلیف غیرمجاز ۱۵۰ راس گوسفند در مراتع این پناهگاه حیات وحش نیز کرده بود که بالاخره از سوی ماموران یگان حفاظت به دام افتاد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها