بی‌تکلیفی «جمعه بازار سگ» در حاشیه پایتخت

اخیرا بازار خرید و فروش سگ در حوالی بوستان جنگلی آزادشهر اعتراضاتی به دنبال داشته است، فرمانده یگان محیط زیست استان تهران می‌گوید: قانون درباره خرید و فروش سگ دچار خلا است.

بی‌تکلیفی «جمعه بازار سگ» در حاشیه پایتخت

محلی در انتهای بزرگراه آزادگان در محوطه وسیع کنار بوستان جنگلی آزادشهر و جمعه‌ها تبدیل به مکانی برای خرید و فروش و معامله سگ شده است. چیزی که در زبان مردم با نام «جمعه بازار سگ» شناخته می‌شود.

این بازار باعث ایجاد گره ترافیکی در بزرگراه آزادگان هم شده و به همین دلیل مورد اعتراض مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران نیز قرار گرفت، از همین رو مفاخریان خواستار برخورد انتظامی قضائی با این بازار غیر قانونی شد.

وی با اشاره به اینکه این بازار علاوه بر فضای غیر بهداشتی، احتمال بروز حوادث ترافیکی را در بزرگراه آزادگان افزایش داده است، گفت: در مجاورت این بازار با مجموعه خرید و فروش پرندگان خلیج فارس می‌تواند مشکلات بهداشتی دیگری به دنبال داشته باشد.

فرهاد زندی فرمانده یگان محیط زیست استان تهران در گفت و گو با با اشاره به اینکه این بازار به صورت مداوم از سوی کارشناسان نیروی یگان حفاظت اسلامشهر کنترل می‌شود، از گشت زنی مأموران یگان حفاظت در این بازار به در دو هفته گذشته خبر داد و گفت: این گشت‌زنیها به منظور کشف گونه‌های وحشی غیر مجازی صورت گرفت، اما گونه‌ای مشاهده نشده است.

زندی ادامه داد: عمده معاملات انجام شده در این بازار مربوط به انواع گونه‌های سگ است و در کنار آن حیوانات خانگی دیگری هم فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون درباره معامله سکوت کرده است، اظهار داشت: اینکه آیا این بازار مجوز قانونی دارد، اطلاع ندارم اما قرار است شهرداری اسلامشهر این مسئله را پیگیری کند.

زندی تاکید کرد: محیط زیست تنها می‌تواند در خصوص خرید و فروش حیات وحش برخورد قانونی داشته باشد و اگر شهروندان شاهد خرید و فروش گونه‌های حیات وحش در چنین بازارهایی بودند می‌توانند به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا محیط زیست استان برای برخورد با این متخلف اقدام کند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها