آتش‌سوزی اراضی ملی قزوین تا ۵۰۰ هکتار افزایش یافت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین گفت: میزان آتش سوزی‌ها در اراضی ملی استان قزوین از ابتدای امسال تاکنون نسبت به پارسال ۵۰۰ هکتار افزایش یافته کرده است.

آتش‌سوزی اراضی ملی قزوین تا ۵۰۰ هکتار افزایش یافت

سرهنگ بهرام ترکاشوند اظهار کرد: سال گذشته حدود ۸۳۰ هکتار از اراضی ملی استان دچار آتش‌سوزی شده بود و این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی قزوین دچار این حادثه شده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان با بیان اینکه آتش سوزی ها در اراضی ملی استان قزوین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است، افزود: امسال شاهد ۱۴۱ فقره آتش سوزی در اراضی ملی استان قزوین بوده ایم.

ترکاشوند یادآور شد: ۹۵ درصد آتش سوزی های بوقوع پیوسته مربوط به مراتع و پنج درصد نیز به اراضی جنگلی اختصاص داشته است.

وی بیان کرد: بارندگی‌های قابل توجه در بهار و رشد علف های هرز، گرمای هوا به همراه بی احتیاطی گردشگران و جوامع محلی و کشاورزان و دامداران از جمله دلایل اصلی آتش سوزی در اراضی ملی به شمار می رود.

این مسئول با اشاره به نقش مراتع در تامین امنیت غذایی جامعه،اظهار داشت: آتش‌سوزی در این اراضی خسارت های جبران ناپذیری به منابع آب، خاک و هوا وارد می کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان با اشاره به نقش دهیاری ها و روستاییان در مهار آتش‌سوزی ها در اراضی ملی، گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی با حضور مستمر در مناطق روستایی نسبت به آموزش جامعه محلی و کشاورزان در خصوص پیشگیری از حوادث آتش سوزی در اراضی ملی اقدام می‌کند با این وجود نیازمند همراهی رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در خصوص صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از اینگونه حوادث هستیم.

اراضی ملی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها