وزیر خارجهٔ ترکیه:

در مناقشه آذربایجان و ارمنستان کنار باکو ایستاده‌ایم

وزیر خارجهٔ ترکیه اعلام کرد، در مناقشهٔ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تمام‌قد در کنار باکو می‌ایستد و از مقامات ایروان خواست تا سیاست‌های «مخلّ و بی‌ثبات‌کنندهٔ» خود را در جنوب قفقاز کنار بگذارند.

در مناقشه آذربایجان و ارمنستان کنار باکو ایستاده‌ایم

مولود چاووش‌اغلو در نشست خبری مشترکی با جیحون بایراموف، همتای آذربایجانی خود اعلام کرد: «ارمنستان روز ۱۲ ژوئیه به آذربایجان، برادر ما حمله کرد. ما به عنوان جمهوری ترکیه می‌گوییم که با تمام منابع خود در کنار آذربایجان ایستاده‌ایم.»

وی همچنین تأکید کرد که این مسأله باید از طریق «دیپلماسی» حلّ‌وفصل شود، ولی افزود: «اما آذربایجان هر راه‌حلّی را انتخاب کند ما کنارش خواهیم ایستاد.»

بایراموف پس از درگیری مرزی اخیر آذربایجان و ارمنستان جایگزین وزیر خارجهٔ پیشین این کشور شد. وی که پس از رزمایش مشترک ترکیه و آذربایجان، در نخستین دیدار خارجی خود راهی آنکار شده، اعلام کرد: «برادر ما ترکیه همیشه از آذربایجان حمایت کرده است.»

ترکیه دربارهٔ بحران قره‌باغ بارها حمایت خود را از آذربایجان اعلام کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیشتر با اشغالگر خواندن ارمنستان به این کشور هشدار داده بود در این بحران کنار آذربایجان می‌ایستد.

از سرگیری درگیری‌های مرزی در کوه‌های قره‌باغ به کشته شدن ۱۲ آذربایجانی و ۴ ارمنی انجامید. منازعهٔ اخیر، جدی‌ترین درگیری میان دو کشور از سال ۲۰۱۶ به بعد بوده است، دو کشوری که بر سر کنترل منطقه خودمختار قره‌باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

ایالات متحده، روسیه، و اتحادیه اروپا خواستار توقف این درگیری‌ها شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها