همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ۲ مرحله اجرا می‌شود؟

همسان سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان و شاغلان هم‌تراز قرار است از مهر ماه اجرایی شود. این وعده درحالی از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه شده که اما و اگر هایی در این رابطه وجود دارد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ۲ مرحله اجرا می‌شود؟

طبق ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف به ایجاد شرایط مناسب و عدالت در پرداخت‌ها به بازنشستگان است؛ به طوری که باید بررسی جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان، بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران کشوری و لشگری سنوات مختلف را انجام دهد.

بر این اساس در چند سال این همسان سازی به صورت مرحله ای در دستورکار دولت قرار گفت که البته امسال زمانی بود که ترمیم حقوق بازنشسته‌ها در ابعاد مختلف بیش از گذشته در مطرح بود و اقداماتی انجام شد؛ به طوری که با افزایش دو برابری منابع برای همسان سازی این رقم در سال جاری به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

در ابتدا افزایش حقوق شاغلان به میزان کارکنان رسید و به طور متوسط تا ۳۰ درصد حقوق بازنشسته‌ها در سال جاری افزایش پیدا کرد و هیچ کدام از آنها کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی ندارند.

به دنبال آن موضوع استفاده از افزایش ۵۰ درصدی امتیاز حقوق طبق قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح شد و بازنشسته‌ها نیز مانند شاغلان مشمول این قانون شدند.

در ادامه سازمان برنامه و بودجه وعده دیگری به بازنشسته‌ها داد مبنی بر همسان سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان و شاغلان هم‌تراز که قرار بود این موضوع از مهرماه اجرایی شده و چندین بار نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه بر آن تاکید شده بود.

در حالی بازنشسته‌ها منتظر بودند تا حدود دوماه دیگر این وعده همسان سازی اجرایی شده و حقوق آنها تا ۹۰ درصد شاغلان هم‌تراز تغییر کند که اعلام اخیر انصاری -رییس سازمان اداری و استخدامی- اما و اگرهایی در این رابطه ایجاد می‌کند؛ چرا که ظاهرا ماجرای تامین مالی مطرح است.

طبق آنچه که انصاری اعلام کرده سازمان برنامه و بودجه در خصوص تامین اعتبار جدید برای همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها با شاغلان اعلام آمادگی کرده و امیدوار هستند که بتوانند طی یک مرحله این کار را انجام دهند، ولی موضوع این است که اگر سازمان برنامه و بودجه نتواند اعتبار کافی را تامین کند، آنگاه همسان سازی در دو مرحله انجام می‌شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان
بر این اساس اگر اعتبار کافی برای همسان سازی وجود داشته باشد که از مهرماه و به عبارتی در نیمه دوم سال همسان‌ سازی به میزان ۸۵ تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان برای بازنشسته‌ها نیز اعمال خواهد شد، اما اگر این اعتبار تامین نشود آنگاه در دو مرحله‌ شش ماه خواهد بود که بخشی در نیمه دوم امسال و بخشی دیگر احتمالا به ابتدای سال آینده موکول خواهد شد.

با این وجود این اعلام به این معنی نیست که حتما قرار است که همسان سازی دو مرحله‌ای شده و بخشی از آن در سال جاری اعمال شود، چرا که تاکنون سازمان برنامه و بودجه اعلامی دراین رابطه نداشته و هر آنچه نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده از این حکایت داشته از مهرماه اجرایی خواهد شد.
اما به هر ترتیب همسان سازی وعده داده شده بار مالی سنگینی را نیز به همراه دارد که باید با توجه به شرایط موجود بودجه ای دولت امکان تامین مالی آن فراهم شده و اجرایی شود، این در حالی است که سازمان برنامه تاکنون بارها تاکید داشته که به گونه ای مدیریت کرده که مشکلی در پرداخت ها ندارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • کاربر ناشناس
    0

    مگر نگفته اند بودجه اش را هم کنار گذاشتند نکند باز مافیا دارد کار خودش را میکند و ارسال به بانک کانادا میشود. بعد از چهل سال‌.....و این همه دزدی ...

  • بازنشسته
    0

    سلام تورا بخدا مانند تامین اجتماعی همسان سازی نشود.جدول‌داده ان تا ۳میلیون تومان‌در‌گروه ها ۱ الی ۱۴ اما‌در عمل برای گروه ۱۲ فقط ۹۰۰هزار تومان اضافه شده درحالی که طبق جدول که خودشان ارایه دادند می بایست ۲ میلیون سیصد‌هزار‌تومان اضافه می شد‌فقط شعار بود.مگر جدول همسان سازی‌برای بازنشستگان ارایه‌نداده اید.پس چه شد.چرا دروغ می‌گویند.

    نظرات شما -
    • کاربر
      0

      من بازنشسته ام اصلن افزایش حقوقی صورت نگرفته

    • ع
      0

      تا حالا غیرازدروغ چیزی ندیدم 15 درصد برای بازنشسته شده پنجاه درصد ما که چیزی ندیدیم و نخواهم دید

  • الناز
    0

    سلام و احترام جناب دکتر نوبخت خود شما قول دادین، ۹۰درصد همسان سازی و همترازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری باشاغلین از اول مهر ماه انشاالا اجرا میشه .خواهشا شما را به خدا قسم اینقد با روح و روان بازنشستگان و از کارافتادگان کشوری و لشکری بازی نکنید ما زحمت کشیدیم خدمت صادقاته کردیم .قولی که دادین رو عمل کنید. سپاسگذاریم

  • کلک
    0

    یک اقا زاده پیدا شد .زد توی گوشش بورد ..انشالله پیدایش کنند .وبعد اجرا میشود ..بزک نمیر بهار می آید ..خربزه با خیار می آید

  • افسر عالیرتبه ارتش سردار...
    0

    آقاجان به مدیر امور استخدامی اعلام کنید شما هم مثل دکتر بانمکی

  • نوفیق
    0

    سر بانشستگان بیچاره لشکری کشوری نوبخت کلاه گذاشت بیچار بازنشستگان 9 ماه دیگر صبر

  • راحیل
    0

    خداااااا بدادمون برس از این همه ظلم ستم نجاتمون بده

  • بازنشسته ی تامین اجتماعی
    0

    آیا بازنشستگان مشمول صندوق سازمان تامین اجتماعی بچه صیغه ای هستند که همترازی ۹۰ درصدی با شاغلان ندارند؟ ظلم نکنید که آه مظلوم دودمانتان را بر باد می دهد.

  • پونه
    0

    چرا وقتی حقوق شاغلان چند ملیونی اسفندماه سال۹۸ اضافه شد بار مالی نداشت. ولی وقتی مال باز نشسته ها که اقلیت هم هستند اضافه بشه بار مالی دارد جمع کنید این مزخرفاتونو .

  • راضی
    0

    این افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم که اسفند برا شاغلین اجرا شد.کی برای ما بازنشسته ها اجرا شده که من خبر ندارم.چرا پس حقوق من فقط ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده.

  • شهروند۱
    0

    بازنشستگان گول این وعده های تو خالی را نمی خورند ، این دولت فقط حرف زور را قبول داره ، خدا لعنت کنه همتونو که فقط به این قشر ضعیف زور میگید ، بازنشستگان هوشیار باشید

  • ناشناس
    0

    چرا به چه علت مگر بازنشسته مسخره دست انصاری وامثالم است نکنه اقازداه یا خانم زاده یا داماد زاده فاسد تان برای فرار پیش ترامپ کم اورده وبدبخت تر از بازنشسته گیر نیاوردی اخر این همه چپاول غارت دزدی که هر کدامش ده ها برابر بودجه بازنشسته ها است به خودشان دزدها می رسد بودجه کم کسر نیست انقدر زیاد از سر وکول اقازاده وخانم زاده فاسد وکثیف تان بالا می رود زمانی به بدبخت.بیچاره می رسد هی ناله فغان سر می زنید که بار مالی ان زیاد خود گردن شکسته تا قرقره پول می گیری چرا مال خود نجومی های مفت خور کم نمی کنید . بی دین مذهب مکاره حقه بازهای نیرنگ کار دست از سر کچل بدبخت بیچاره بردارید. که اه ناله نفرین انها یقه شمارا بی وجدانتان می گیرد وخفه تان می کند.

  • رضا
    0

    ازاین همه وعده فقط تخم بی اعتمادی کاشته شده اقای نوبخت نگاه به حقوق خود وزندگی خودش می کند حسابش پر پول زندگی لاکچری بغیه هم به درک

  • افسر عالیرتبه ارتش سردار...
    0

    ظاهرا تصمیم گیرندگان شل کن سفت کن را ملاک رفتار مدیریتی خود قرار داده اند

  • بازنشسته جانباز فرهنگی
    0

    سلام جناب نوبخت به صراحت قول شما در همسان سازی باوردارم .العهدو وفا . تشکر .

  • کاربر ناشناس
    0

    قراربود٣٠سال خدمت ٢٨٠٠هزارتومان كم نباشدولي بمن كم دادنند

  • ناشن
    0

    ۴۰ساله دارن میدوزدن میخورن ثروت مملکتو ملته پخمه کی میخاید بیداربشید ۰واسه ما بیتولماله واسه آقازاه شون حلاله ۰آخه لبنان و سوریه موندن تا پول یا مفت بگیرن خدا ریشتونو بکنه ۰گدا زادها با پول مملکت آدم شدید ۰دزدها ۰۰خدا لعنتتون کنه ۰ریشتون کنده میشه انشاالله به همین زودیها ۰۰

  • روح الله
    0

    چطورحقوق شاعلان رابالابردی وتامین بودجه شدحالا میحوای همسان سازی بازنشستگان راکه حق خودشان هست راافزایش بدی دومرحله ای کنیدوبودجه میخوادونداری.خاک عالم برسرتون بااین همه تبعیض

  • رضا ناهر
    0

    با سلام من ننیدونم چرا فقط برای بازتشسته ها رسانه ها اینقدر جو منفی به داستان میدهند گرچه مشخصا شنا رسانه مردم نیستید ودیکته شده مطالب را چاپ میکتید همسان سازی بلزتشستگان اصلا ربطی به بودجه ندارد سارمان بازنشستگی اتقدر منابع نالی دارد و داشته که دولت به طور غیر قانونی تازه از منابع ان هم براداشت نموده است نتیجتا این حق و حقوق بارنسشته از کسور 30 ساله به اضافه افزایش یکماه افزایش قبلا برای بازتشسته پس انداز شده پس اصلا لرتباطی به تانین اعتبار ندارد متاسفانه قوه قضاییه متاسفم که چرا به عنوان مدعی العموم به لین داستان ورود ننیکند همچنین محلس شورای اسلامی ...با این وضعیت مثلا در هم وطنان لشکری یک استوار شاغل با یک سرهنگ بازنشسته حقوق و مزایای بیشتری تعلق میگیرد متاسفم که دولتی داربم که همه چبز را به انان خدا رها کرده از دارو و درمان تا معشیت همه مردم مخصوصا قشر بازنشسته. واقعیت این است که جز دبوان عدالت اداری که ان هم متاسفانه یا به نفع کارمند رای ننبدهد یا چناتجه رای صادر کتد مدیر و مدیران متمرد بدایشان هیچ گونه محازاتی در نظر گرفته نشده است . .واقعا که .. ریانه محترم اگر واقعا رسانه مردم هستی نظرات را نشر بده ...در غیر اینصورت مطمعنا این اشفتگی گریبان شنا را نیز در اینده نزدیک صد برابر بدار خواهد گرفت

  • معلم بازنشسته
    0

    حالا دیگه شد دردو مرحله بعدشم موکول به سال اینده وتصمیم بعدی هم معلوم نیست چه شود مابازنشسته ها اصلا هیچ اعتمادی به تصمیمات شما نداریم خدا روزی مارا جای دیگربدهد وسزای دروغ های شما را روزجزا

  • معلم بازنشسته
    0

    عجب تا نمی دونستیم که رییس برنامه وبودجه هم بایدازانصاری ها وفلان فلان شده ها مشورت می گیرن پس احتمالا می افته برای دولت بعدی علی برکت الله من که ازهمون اولش دلخوش نبودم وامیدی هم نداشتم علی برکت الله

  • منیژه دهقانی اسکویی
    0

    با سلام بنده یه پیشنهادی داشتم راجع به همسان سازی حقوق بازنشستگان،از اینکه بنده 25 سال سابقه خدمت دارم با اونی که 20 سال سابقه خدمت داشته و 5 سال ارفاق کردن شده سابقه اش 25 سال آیا باید به طور یکسان به حقوقمان اضافه شود ؟آیا در حق من که 5 سال بیشتر از ایشان زحمت کشیدم باید به طور مساوی حقوق بگیریم لطفا در این مورد هم یه فکری بکنید که حق من و امثال من ضایع نشه.البته یادآور شوم که بخشنامه سه ساله رو چون زودتر برداشتن شامل بنده نشد و گرنه منم با ارفاق 5 سال الان 30 سال سابقه داشم.

  • ناصری
    0

    بدانیدهربازنشسته یک گردان خانواده ووابسته داردخدانکند یک روز همه شمارانخواهند که آنوقت جای برای فرارندارید

  • بازنشسته
    0

    سلام..از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تقاضا دارم این مطالبه ۳۰۰۰۰۰تومان‌حق مسکن بازنشستگان را در‌خواست‌کند.این برنامه‌جز افزایش حقوق امسال بود.که برای مابازنشستگان تامین اجتماعی ‌که می بایست انجام می گرفت‌‌که‌ متاسفانه اعمال‌نشد.

  • مهدی نادری نسب
    0

    بادرود خواهشمند است فکری هم برای افراد از کار افتاده که نه حقوق سی روز را میگیرند وماهیانه باید کلی پول دارو بدهند هم بشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها