ادعای یک منبع آگاه:

لغو موقت تحریم‌های غیرهدفمند علیه ایران با پیشنهاد آلمان و انگلیس / واشنگتن تا ۱۰ روز دیگر پاسخ می‌دهد

یک منبع آگاه اعلام کرد: برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق 2015 این تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آنها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفت‌وگو افزایش می‌یابد.

لغو موقت تحریم‌های غیرهدفمند علیه ایران با پیشنهاد آلمان و انگلیس / واشنگتن تا ۱۰ روز دیگر پاسخ می‌دهد

هفته گذشته بود که یک رسانه لبنانی مدعی شد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشنگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند.

النشره به نقل از این منابع دیپلماتیک که نامی از آنها نبرده، خبر داد، مذاکرات آمریکا-ایران با قدرت پیش می‌رود و دولت آلمان در این روند که پیشرفت قابل توجهی هم پیدا کرده نقش میانجی را ایفا می‌کند.طبق ادعای این رسانه ، آلمان این بار به تنهایی میانجی این مذاکرات است، در حالی که طی مذاکرات گذشته‌، دولت آلمان بخشی از هیات اروپایی را تشکیل می‌داد که آخرین بار منجر به توافق هسته‌ای (برجام ) شد.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در این زمینه گفت: در راستای پیشنهاد ماه‌های اخیر آمریکا مبنی بر تحریم تسلیحاتی ایران و نظارت مستقیم بر پروژه هسته‌ای یعنی خارج از آ‌ژانس و تحت نظارت خود آمریکا، کشورهای آلمان و بریتانیا در چارچوب گفت‌وگوهای اروپای 3 مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند چون باور دارند تاثیر منفی بر رفتار ایران خواهد داشت.

وی ادامه داد: آلمان با همفکری و حمایت انگلستان پیشنهادی را ارائه کرده مبنی بر اینکه در گام نخست آمریکا تحریم‌های غیرهدفمند که بیشترین تاثیر اقتصادی بر زندگی مردم ایران دارد را موقتا لغو کند. پس از یک گفت‌وگوی کلی در مورد مسائل مربوط به ایران و آمریکا و حتی ایران و عربستان، نقاط کور مسائل منطقه‌ای ارزیابی شود.

وی افزود: نقطه شروع هم بررسی تضاد رفتاری ایران با آمریکا و اروپای 3 این است که ایران نیز گام‌های برداشته شده در ماه‌های اخیر در راستای موضوع هسته‌ای را مورد ارزیابی قرار دهد.

این منبع آگاه تصریح کرد: برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق 2015 این تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آنها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفت‌وگو افزایش می‌یابد چون باور بر این است که ایران بازیگر اصلی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم هشت تا 10 روز دیگر ارزیابی واشنگتن در این موضوع به پایان برسد.

وی تاکید کرد: بر اساس شنیده‌ها ارزیابی شورای امنیت از تشدید تحریم‌های تسلحیاتی ایران نیز مثبت نیست.

با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد خبر منتشره در برخی رسانه‌ها به نقل از یک منبع ناشناس در خصوص لغو موقت بخشی از تحریم‌های به اصطلاح غیرهدفمند: این قبیل اظهارات خبرسازی‌های غیرواقعی است.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    0

    این سوال مطرح است که اگر مذاکره با آمریکا انجام شده چرا با تاخیر 4 ساله

  • محسن
    0

    بدهی قبلیش بوده اگر هم اجرا کنه بازم دلیل نمیشه مذاکره جدید صورت بگیره

  • ایرانی
    0

    هیچ کس از مذاکره ضرر نمی کند. مذاکره هرچه باشد بهتر از قهر و فحاشی است . امام حسین (ع) حتی در روز عاشورا مذاکره را رد نکرد .بلکه چندین بار مذاکره انجام داد و بارها برای سپاه ابن سعد و مردم کوفه روشنگری کرد...عقلانیت بر هیجان ترجیح دهیم بهتر نیست؟

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      کاش شما میگفتی امام حسین از صحبت با دشمن چی میخواست.ایا تمام صحبت های امام حسین مذاکره بوده یا نصیحت؟ اگر امام دنبال مذاکره و امید به مذاکره داشت چرا با زن و بچه از مکه امد؟ دشمنی که در نهایت هدفش زدن ریشه تو است چطور میشه مذاکره برد برد کرد؟ مگه مذاکره نکردیم با امریکا و زد زیرش.چه تضمینی هست که وقت این مملکت رو دوباره هدر داد و نتیجه گرفت؟دلیل این اوضاع خراب کشور بی عرضه بودن دولت در سیاست داخلی و خارجی هست.مگه الان مصر و مکزیک همسو با امریکا نیستن و مرگ بر امریکا هم نمیگن چرا اوضاعشون اینقدر خرابه؟اینقدر نگیم عقلانیت وقتی نشونه هاش هم نداریم.

    • اصفهان
      0

      عزیز جان در مذاکره باید داد و دهش کرد نه اینکه یکطرفه امتیاز داد... کاری که آمریکا با کشورها میکنه امتیاز میگیره و بعد که طرفش هستیش رو باخت میزنه زیر همه چیز و نقض پیمان میکنه... مذاکره با آمریکا یعنی مذاکره با شیطان... هیچکس در طول تاریخ دویست ساله ی آمریکا از مذاکره با این خبیث سودی نکرده که ایران دومیش باشه... نادانی و ساده لوحی تا چه حد

  • arad
    0

    ما میز مذاکره را ترک نکردیم آنها بودند که زیر همه چی زدند و ترک میز مذاکره کردند حالا هم باید خودشان با لغو تمام تحریمها و جبران خسارت وارده در این مدت به ملت ایران را بپردازند و به میز مذاکره برگردند

  • خ
    0

    این ترامپ چقد خله این عربا که ترسو هستن من یه کارگرم خبرا را نگاه میکنم ترامپ اگه با ایران خوب بشه اینها خود به خود باج بیشتری میدن نیاز نیس این نتانییاهو بهش بگه این کارو بکن اون کارو بکن اخه من باشم هر 1سال بهش ۱روز ملاقات بهش میدم؟

  • یوسف طاهرزاده
    0

    جناب ایرانی نظر دادی هیچ کس ازمذکره ضرر نمی کند.‌...مذاکره باکی مایک بار مذاکره کردیم چی شد؟براحتی خارج شدن، ترامپ با کره شمالی مذاکره کرد چند روز روی تعهد خودش بود؟امام حسین مذاکره میکرد اما ذلت را قبول نداشت برای همین شهید شد اگر ذلت را قبول میکرد خودش و یارانش و فرزندانش شهیدنمی شدند اهل بیت به اسیری نمی رفتند امام حسین همه اینها را میدانست تن به ذلت نداد.ما حسینی هستیم.مذاکره بله ذلت نه.

  • ناشناس
    0

    تکذیب شد ک آقای خبر فوری ..سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      اون که واسه خودش یه چیزی گفت

    • علی
      0

      به این تکذیبها اعتمادی نیست دادا

  • خ
    0

    ما که با این همه تحریما ساختیم سختی کشیدیم ذلت را قبول نداریم ولی به نظر من تحریم را بردارن خیلی راحته به برجام برگردن دیگه مذاکره به غیر از توافق قبلی چیزی را قبول نکنن ؟(این ترامپ رای بییاره دوباره برجام را به هم میزنه )

  • ناشناس
    0

    زیربار ذلت نمیرویم این ناکسها فهمیدن تحریمها به زودی فرو میرزن دنبال امتیاز میگردن. کور خوندن این دشمنای احمق

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      اینم جو خبریه، شما جدی نگیر

  • .
    0

    وقتی میگن یک منبع اگاه یعنی خبر جعلی و غیر واقعی است.یه بچه ای هم این را کشف می کند

  • حسینی
    0

    وقتی سردمداران ما دارن به خودمون ظلم میکنن خدا هم یه ظالمی مثل ترامپ رو به بجونشون میندازه ایه قرانشم هست خودتون بهتر میدونید

  • ناشناس
    0

    سخن گو محترم خیالت را حت به خاطر ویرانه ای که ساختین آمریکا فهمیده که کاری از دست شما بر نمی آید دارن تست می کنن ببینن ایران چه واکنشی نشان میده چون فهمیدن دولت گذشته وحال رو خورده در حال زمینه چینی برای خوردن آینده است یعنی خلع سلاح شدن ازداخل وآهسته آهسته شکست را پذیرفتن مرحبا به حکومت جواب گو خون شهدا کیست

  • حسین
    0

    مرگ بر آمریکا ملت ایران میگوید و خواهد گفت امریکا واقعا شیطان هست در واقع قولی که میدهد عملی نمیکند مثل برجام

  • علی
    0

    باز چه کلاهی میخوان سر مسوولان مابذارن اگر به دنبال توافقه چرا قطعنامه میبره شورای امنیت احتمالا یکی از اهداف این توافق بر فرض صحت اینه که بگه من هم عضو برجام هستم که بتونه تحریم تسلیحاتی را دوباره برگردونه

  • داروغه
    0

    خون حاج قاسم قابل مذاکره نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها