رئیس کمیته امداد خبرداد

رشد 82درصدی کمک های مردمی نسبت به سال گذشته

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: عید قربان شاهد افزایش ۸۲ درصدی کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته بودیم و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تورم و افزایش قیمت‌ها، مردم کار بزرگی کردند.

رشد 82درصدی کمک های مردمی نسبت به سال گذشته

به گزارش خبر فوری ، مرتضی بختیاری ظهر امروز در نشستی خبری، ضمن تبریک روز خبرنگار، گزارشی از کمک های مردم در عید قربان ارائه و عنوان کرد: کمک های مردمی در این روز نسبت به سال گذشته 82درصد رشد داشته است، با توجه به افزایش قیمت کالاها ، تحریم های اقتصادی، شیوع کرونا بالغ بر 205میلیارد تومان کمک های مردمی که 12میلیارد تومان کمک های نقدی دریافت شد که با مبلغ دریافتی گوشت قربانی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد، 192میلیارد غیر نقدی جمع آوری شده است.

بختیاری اظهار کرد: در کردستان خیری در عید قربان 160 راس گاو را با رعایت پروتکل بهداشتی ذبح و بین نیازمندان توزیع کرده است.

بختیاری با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مرحله اول پویش ایران همدل یک میلیون غذا و یک میلیون بسته بهداشی توزیع کرده، گفت: سپاه پاسداران با ۵۳ هزار پایگاه بسیج بیش از سه میلیون بسته غذایی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان توزیع کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اجرای مرحله دوم پویش ایران همدل عنوان کرد: در همه ی استانهای کشور این پویش همدل فعال شده است، که در روز عید غدیر خم 5میلیون غذای گرم با شعار «همه از هم گره گشایی کنیم » در بین نیازمندان توزیع شد که این روند تا پایان ماه سفر ادامه خواهد داشت.

بختیاری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه با توجه به شیوع کرونا قشر زیادی از جامعه آسیب دیده اند و آیا کمکی از طرف کمیته امداد به آنها شده است یا نه، بیان کرد: بعد از شناسایی این افراد در مرحله اول رسیدگی کامل صورت گرفته و در مرحله دوم با کمک مردم انشالله رسیدگی صورت می گیرد، در این روزهای کرونایی ما مراجعین زیادی هم داشته ایم.

بختیاری درباره برگزاری جشن عاطفه‌ها که هرساله در آستانه بازگشایی مدارس برگزار می شود، گفت: همه دفاتر کمیته امداد در استان‌ها فعال خواهند بود؛ در استان‌هایی که وضعیت سفید است مدارس پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها هستند.

بختیاری اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید ستاد اجرای فرمان امام(ره) یک میلیون بسته آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۱۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند، گفت: ۳۶۵ هزار خانواده جدید تحت پوشش قرار گرفتند.

رییس کمیته امداد با بیان اینکه چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان وام اشغال قرض الحسنه در سال ۹۸ پرداخت شد، افزود: در سال گذشته ۱۷۶ هزار اشتغال توسط کمیته امداد ایجاد شد.

بختیاری گفت: همچنین ۳۴۵ هزار فقره وام کارگشایی به ارزش دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای سال جاری، ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال در نظر گرفته شده است. همچنین برای سال ۹۹ پیش‌بینی شده، ۲۰۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد ایجاد شود.

رئیس کمیته امداد امام(ره) در خصوص افزایش مستمری نیازمندان با توجه به افزایش تورم گفت: در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه تعداد اشتغال مددجویی به دلیل بیماری کرونا از بین رفته، گفت: طبق آمارها سه تا چهار درصد اشتغال مددجویی به دلیل کرونا از بین رفته که مورد حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.

بختیاری با بیان اینکه ۲۵ هزار زوج جوان در پشت نوبت دریافت جهزیه هستند، افزود: در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تا قبل از ماه محرم مشکل این زوج‌ها رفع خواهد شد و پشت نوبت نخواهیم داشت.

منبع: خبر فوری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها