خبرفوری رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت را بررسی می کند

دوئل پاستور و بهارستان در اولین جلسه رای اعتماد / وزنه حامیان مدرس خیابانی سنگین تر است

در اولین رویارویی دولت و مجلس، وزیر پیشنهادی صنعت فردا از نمایندگان رای اعتماد خواهد گرفت. هرچند عدم حضور رئیس جمهور در جلسه فردا نشانی از احتمال عدم رای اعتماد به مدرس خیابانی است اما نمایندگان حامی او هم کم نیستند.

دوئل پاستور و بهارستان در اولین جلسه رای اعتماد / وزنه حامیان مدرس خیابانی سنگین تر است

به نظر می رسد بیش از آنکه دولت برای گزینه پیشنهادی وزارت صمت دنبال لابی در مجلس باشد، تیم شخصی او این وظیفه را برعهده داشته و برای رای اعتماد وزیر تلاش می کنند.

با توجه به اینکه فردا قانونا اعتبار قانونی فعالیت سرپرست وزارت صمت به پایان می رسد، اگر مدرس خیابانی نتواند رای اعتماد نمایندگان را کسب کند، روحانی مجبور خواهد شد از رهبرانقلاب حکم حکومتی بگیرد.

عملکرد وزیر صمت در حوزه خودرو و نزدیکی او به برخی طیف های سیاسی مجلس یازدهم، شانس وی برای به دست آوردن رای اعتماد را بیشتر می کند.

با این حال ممکن است نمایندگان منتقد دولت که در مجلس یازدهم اکثریت را دارند، برای نمایش مخالفت، به مدرس خیابانی رای اعتماد ندهند.

در همین رابطه، عادل نجف زاده در گفت‌وگو با سایت خبر فوری با اشاره به برگزاری نشست رای اعتماد وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت معدن و تجارت، عملکرد حسین مدرس خیابانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مدتی که سرپرستی وزارت صمت را بر عهده داشت اقدامات قابل دفاعی از خود نشان داد.

نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدرس خیایانی تلاش جهادی و انقلابی در جهت منویات مقام معظم رهبری انجام داده و برای رفع مشکلات و موانع بر سر راه واحدهای راکد پویشی را راه اندازی کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات و کارنامه مدرس خیابانی حاکی از انگیزه بسیار و بالا وزیر پیشنهادی وزارت صمت است و اعتقاد دارم او یکی از گزینه های خوب و برتر برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    مجلس جای زور ازمایی و نفع طلبی نیست . صلاح مملکت را ببینید...

  • کاربر ناشناس
    0

    نماینده ها به فکر مردم باشند برنج هندی شده کیسه ای 2۰۰ هزار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها