سازمان جهانی بهداشت:

می‌توان نسبت به مبارزه جهانی علیه کرونا امیدوار بود

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: جهان شاهد

می‌توان نسبت به مبارزه جهانی علیه کرونا امیدوار بود

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در سخنانی با اشاره به گستردگی همه گیری کروناویروس و ابتلای بیش از ۲۰ میلیون نفر در جهان به بیماری کووید-۱۹ اظهار کرد: انتظار می‌رود تا پایان این هفته موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری به ۷۵۰ هزار نفر برسد.

هرچند، وی افزود: دلایلی وجود دارد که می‌توان نسبت به مبارزه جهانی با بیماری کووید-۱۹ امیدوار بود.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم جهان در غم و ناراحتی هستند و جهان در حال سپری کردن لحظات سختی است، گفت: اما من می‌خواهم شفاف صحبت کنم، ما شاهد "جوانه‌های سبز امید" در روند مقابله با بیماری کووید-۱۹ هستیم و هیچ فرقی نمی‌کند در کدام کشور، منطقه، شهر و روستا هستیم، برای مهار شیوع این بیماری هیچگاه دیر نیست.

تدروس آدهانوم قبریسوس از نیوزیلند به عنوان الگویی جهانی در واکنش به همه گیری این بیماری یاد کرد چرا که بیش از ۱۰۰ روز است هیچ موردی از انتقال بومی بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش نشده است.

سازمان جهانی بهداشت خواستار آن شد تا کشورها به استفاده ترکیبی از شناسایی سریع مبتلایان، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستشوی منظم دست‌ها اقدام کنند تا شیوع این بیماری کاهش پیدا کند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، وی همچنین هشدار داد که مهار و سرکوب موثر بیماری کووید-۱۹ در جامعه به منظور بازگشایی مدارس ضروری است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها