ضرورت همراهی مجلس انقلابی با پروژه خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه

دولت، وزارت صمت و شخص آقای مدرس خیابانی نشان داده اند که در بخش فولاد از اقدامات انقلابی فولاد مبارکه پشتیبانی می کنند.

ضرورت همراهی مجلس انقلابی با پروژه خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه

اکنون نوبت مجلس انقلابی است که با حمایت از پروژه های راهبردی صنعت فولاد، از جمله پروژه خط نورد گرم 2 ثابت کنند که مجلس انقلابی، حامی اصلی و جدی جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است.

در خصوص اهمیت اجرای پروژه خط نورد گرم 2 بسیار گفته شده است. اما باید لازم به تاکید است که با اجرای آن، تولید ورق فولادی کشور بیش از ۷ میلیون تن افزایش می یابد. این حجم تولید هفت میلیون تنی، تمامی نیازهای ورق کشور را تأمین می‌کند و فولادمبارکه در این صورت می‌تواند اعلام کند که هرکس نیاز به ورق فولادی دارد می‌تواند از این واحد تولیدی تحویل بگیرد و در این میان بخش زیادی از دغدغه های ناشی از تنظیم بازار و دادستانی و تعزیرات و اینها از بین می رود.

فولاد مبارکه در صورت همراهی دولت و مجلس می‌تواند نزدیک به 30 ماه دیگر پروژه نورد گرم 2 را اجرا و به بهره برداری برساند. علاوه بر آن پروژه ۸۰۰ هزار تنی سفیددشت را نیز به سرانجام برساند. همچنین طرح توسعه پروژه فولاد هرمزگان را نیز به نتیجه برساند که اجرای این پروژه‌های تولیدی و افزایش ظرفیت‌ها باعث می‌شود که دیگر چیزی به نام بازار سیاه و دلالی و مافیا در فولاد وجود نداشته باشد و هرکس و بخشی به هراندازه‌ای به ورق نیاز داشت، نیاز آن تامین شود و این بحث بسیار مهمی در اقتصاد بازار است.

از آن مهم‌تر این که فولاد مبارکه در دهه فجر امسال، اولین مرحله اداره هوشمند و تحول دیجیتال انقلاب چهارم صنعتی را پیاده‌سازی می‌کند و در یک برنامه دو تا سه‌ساله فولادمبارکه به‌صورت کاملاً دیجیتال اداره خواهد شد. این موضوع آزمونی برای صنعت کشور است و این پروژه از پروژه نورد گرم با اهمیت تر است که طی آن حدود هفت تا هشت درصد به بهره وری فولاد مبارکه افزوده می شود که در نهایت باعث ارتقا سهام این شرکت و رضایت سهامداران خواهد شد.

این قبیل اقدامات که فولاد مبارکه در دست اجرا دارد، صنعت فولاد کشور را متحول خواهد ساخت و گامی بلند در راستای اجرا و تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است. از این رو می توان گفت، امروز فولاد مبارکه از مجموعه های پیشرو در اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به شمار می آید.

در ماه های اخیر، دولت و به خصوص وزارت صمت حمایت خوبی از پروژه های راهبردی فولاد مبارکه به خصوص در پروژه نورد گرم 2 داشته است. آقای مدرس خیابان در مدتی که به عنوان سرپرست وزارت صمت مشغول به فعالیت هستند با رویکردی انقلابی، به حمایت از صنعت فولاد و فولاد مبارکه برای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، پرداخته اند. در شرایطی که جنگ کنونی دشمنان کشور و جمهوری اسلامی، جنگ اقتصادی است هر اقدامی در جهت تقویت بنیه اقتصادی کشور یک اقدام انقلابی محسوب می شود و معیار انقلابی بودن است.

همان گونه که ذکر شد، دولت، وزارت صمت و شخص آقای مدرس خیابانی نشان داده اند که در بخش فولاد از اقدامات انقلابی فولاد مبارکه پشتیبانی می کنند. اکنون نوبت مجلس انقلابی است که با حمایت از پروژه های راهبردی صنعت فولاد، از جمله پروژه خط نورد گرم 2 ثابت کنند که مجلس انقلابی، حامی اصلی و جدی جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است. اگر چه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در همین مدت کوتاه فعالیت شان ، نشان داده اند به وعده های انتخاباتی خود پایبند هستند و در این مسیر گام بر می دارند. پروژه نورد گرم 2 آزمونی جدی پیش روی مجلس است تا ثابت کنند کاهش واردات، از بین رفتن دلال بازی و جهش تولید در صنعت فولاد، سرلوحه اهداف مجلس انقلابی است.

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها