فرد مدعی مهندسی شدن آمار کرونا در ایران عضو ستاد ملی نیست

محمدرضا محبوب‌فر گفت که مصاحبه منسوب به او در مورد امار کرونا درست نبوده است.

فرد مدعی مهندسی شدن آمار کرونا در ایران عضو ستاد ملی نیست

محمدرضا محبوب‌فر در گفت‌وگویی، با تکذیب عضویت خود در ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا، گفت: من عضو هئیت علمی ستاد مقابله با کرونا نیستم و متأسفانه یکی از روزنامه‌ها که با من مصاحبه گرفته بود، سمت مرا به اشتباه عضو ستاد اعلام کرد.

او ادامه داد: من پس از انتشار این مصاحبه، با مسئولان آن روزنامه تماس گرفتم و اعتراض خود به این اشتباه را اعلام کردم.

فرد مدعی نادرست بودن آمار کرونا در ایران عضو ستاد ملی نیست

در پی این اشتباه، روز گذشته رسانه‌های معاند و ضدانقلاب با استناد به مصاحبه مذکور، به طور گسترده مدعی شدند که یکی از اعضای ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا اعلام کرده است که آمار کرونا در ایران به دلیل ملاحظات سیاسی و امنیتی، به صورت مهندسی‌شده به جامعه تزریق می‌شود و آمار مبتلایان و فوتی‌های وزارت بهداشت یک‌بیستم آمار واقعی است.

فرد مدعی نادرست بودن آمار کرونا در ایران عضو ستاد ملی نیست

این در حالی است که حدود ۱۰ روز پیش نیز شبکه بی‌بی‌سی فارسی رسانه سلطنتی انگلیس در خبری دروغین مدعی شده بود که آمار واقعی کرونا چند برای آماری است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به این ادعای دروغ بی‌بی‌سی گفت: ما اگر دنبال پنهان کاری بودیم مثل بسیاری از کشور‌ها از جمله در اروپا موارد اولیه با هفته‌ها تاخیر اعلام می‌شد یا موج دوم کرونا را بسان برخی کشور‌ها با ملاحظات سیاسی و اغلب اقتصادی پنهان می‌کردیم. ولی ما کاملاً شفاف عمل کردیم و این موضوع برای شاهدان عینی وضعیت بیماری در مقایسه با کشور‌های منطقه و برخی کشور‌های حتی توسعه یافته کاملاً محرز شده است.

لاری همچنین افزود: متاسفیم که برخی بر اساس اعلام منابع ناشناس و ابهام گویی و بیان جمله «چنین به نظر می‌رسد» و با یک متدلوژی غیرعلمی سعی در ایجاد تردید دارند. ما قاطعانه مسیر علمی و موردتایید سازمان جهانی بهداشت را دنبال می‌کنیم و اکیدا پیشنهاد می‌کنیم افراد و رسانه‌ها با اغراض سیاسی به مباحث علمی ورود نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها