۸۵درصد جایگاه های سوخت در خوزستان ورشکسته هستند

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت خوزستان گفت: ۸۵درصد جایگاه های سوخت در استان به علت افزایش سرسام آورهزینه های نگهداری و ناتوانی در خرید و تهیه قطعات گران قیمت ورشکسته هستند.

۸۵درصد جایگاه های سوخت در خوزستان ورشکسته هستند

ابراهیم الباجی روز دوشنبه با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی جایگاه‌های سوخت در استان که به اذعان وی منجربه کاهش بازدهی و ضرر و زیان آنان شده اظهار داشت: ثابت بودن کارمزد جایگاه داران ، گرانی قطعات و تجهیزات در ماه‌های اخیر و کاهش مصرف سوخت به خاطر ویروس کرونا ، شرایط سختی را برای جایگاه داران رقم زده است.

وی گفت: بجز تعداد اندکی از جایگاه‌های سوخت در برخی مناطق کلانشهر اهواز که با فروش بیشتر سوخت ، مشکلات به مراتب کمتری دارند بقیه جایگاه‌ها بخصوص جایگاه‌های برون شهری و جاده‌ای در وضعیت نابسامانی قرار دارند.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت خوزستان با بیان اینکه ۵۵۰نازل بنزین و گازوییل در استان به علت کمبود قطعات سامانه هوشمند از رده خارج شده است افزود: اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ، میزان فروش بنزین را در ۹ ماه اخیر به نحو محسوسی کاهش داده است که این مساله سبب کاهش درآمد جایگاه داران و ناتوانی در پرداخت هزینه ها شده است.
تعطیلی جایگاه امکان پذیر نیست
رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت در خوزستان ادامه گفت: با وجود شرایط سختی که بر جایگاه‌های سوخت در استان تحمیل شده است امکان تعطیلی جایگاه به علت پیامدهای منفی آن وجود ندارد.
الباجی با بیان اینکه تعطیلی جایگاه های بنزین سبب بیکاری کارگران نیز می شود افزود: بهترین راهکار برای گریز از وضعیت موجود ، افزایش کارمزد جایگاه داران است که در سال های اخیر هیچ تغییری نکرده است.

تبخیر بالای بنزین در خوزستان

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت در خوزستان با بیان اینکه تبخیر بنزین در استان به علت شرایط خاص استان و گرمای شدید ، بالا است اظهار داشت: در یکی از جایگاه های سوخت در کلانشهر اهواز از مجموع یک میلیون لیتر بنزین تحویلی در مدت ۱۰ روز ، هشت هزار و ۵۰۰لیتر تبخیر و از دسترس خارج شده است.

الباجی افزود:در چنین شرایطی که میزان تبخیر بنزین در استان بالاست ، درصد تبخیر بسیار کمی برای جایگاه داران محاسبه می شود و این موضوع ضرر بیشتری به صاحبان جایگاه ها تحمیل می کند.

کارگران جایگاه‌ها بدون ماسک و دستکش

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت در خوزستان در پاسخ به انتقاد برخی شهروندان در خصوص نداشتن ماسک و دستکش کارگران جایگاه‌های سوخت و رفتار نادرست برخی کارگران با مردم گفت:ما این انتقاد را می پذیریم و باید این نقیصه را برطرف کرد.

الباجی با اشاره به ملزم نبودن کارگران برای سوخت گیری خودروها اظهار داشت:کارگران جایگاه ها طبق مقررات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران موظف هستند برای پیشگیری از ویروس کرونا راسا" اقدام به سوخت گیری خودروها کنند.

وی گفت:چنانچه مشکلات مالی و درآمدی جایگاه داران با افزایش تعرفه و کارمزد از سوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایرن حل و فصل شود بسیاری از مشکلات جایگاه ها و خدماتی که موظف به انجام آن هستند برطرف خواهد شد.

الباجی به وضعیت ناهنجار نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌های سوخت و رفتار ناشایست برخی کارگران جایگاه‌های سوخت که مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته است اشاره کرد وگفت: می پذیریم که این مشکلات وجود دارد و باید توسط جایگاه‌داران برطرف و حقوق شهروندی رعایت شود.

به تازگی برخی از شهروندان خوزستانی از وضعیت ناهنجار جایگاه‌‎های سوخت در مقایسه با جایگاه های سوخت سایر نقاط کشور به شدت انتقاد کرده و خواستار بهبود وضعیت ظاهری و امکانات رفاهی آنان شدند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها