پاسخ سیاستمداران به لیستی که فتاح رو کرد / احمدی‌نژاد: درخواست بدهید/ ابتکار: رسانه ملی فرصت پاسخ بدهد / مولاوردی: گر حکم دهند که مست گیرند / شبستری: کاخ مرمر تقریبا دست مجمع نیست

سیاستمداران یکی پس از دیگری به سخنان جنجالی رئیس بنیاد مستضعفان درباره استفاده‌های غیر قانونی از املاک این بنیاد واکنش نشان می دهند.

پاسخ سیاستمداران به لیستی که فتاح رو کرد / احمدی‌نژاد: درخواست بدهید/ ابتکار: رسانه ملی فرصت پاسخ بدهد / مولاوردی: گر حکم دهند که مست گیرند / شبستری: کاخ مرمر تقریبا دست مجمع نیست

به گزارش خبر فوری ، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان شب گذشته در برنامه نگاه یک، در اصطلاح لیستی را از جیبش در آورده بود و شروع به افشاگریکرد درباره املاک بنیاد که نزد سازمان‌ها و اشخاص گوناگون بوده و هست، ( اینجا ببینید). این سخنان افشاگرانه دامان بسیاری از مقامات کنونی و پیشین از جمله محمود احمدی نژاد، کسی که همیشه لیستی در جیبش داشت را گرفت و حالا آنها یکی یکی در حال پاسخ، توضیح و تکذیب هستند.

اولین واکنش را شهیندخت مولاوردی و معصومه ابتکار از معاونان رئیس جمهور به ادعای فتاح داشتند، آنجا که گفته شده بود بابت تخلیه ساختمان بنیاد، ۵ میلیارد تومان گرفته بودند.

مولاوردی نوشت: «آقای فتاح شما را به سلامت نفس می شناختم. کاش در جایگاه مهمی که قرار گرفته اید در روایت هایتان بیش از پیش دقیق تر و مسئولانه تر باشید تا با مغلطه طوری وانمود نشود گر حکم‌ شود که مست گیرند...»

و ابتکار نیز در توییتی اینگونه پاسخ داد : «ساختمان، اوایل دهه هفتاد با نظر امام به موسسه مطالعات زنان داده شد که ما مسئولیتی نداشتیم» (واکنش مولاوردی و ابتکار را اینجا بخوانید).

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به ادعاهای فتاح درباره کاخ مرمر و دیگر ساختمان‌های مجمع پاسخ داد که «کاخ مرمر در زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به طور کلی در اختیار مجمع تشخیص قرار داشت، اما الان به این صورت نیست.» ( اینجا بخوانید).

اما احمدی نژاد رئیس جمهور سابق که فتاح وزیر دولت او بود نیز به سخنان رئیس بنیاد مستضعفان پاسخ داد. فتاح از زمین۱۸۰۰ متر مربعی در ولنجک که در اختیار احمدی نژاد است و هنوز تخلیه نشده یاد کرده بود که در اطلاعیه دفتراحمدی نژاد اینگونه پاسخ داده شد: « آمادگی داشته و داريم كه ساختمان مذكور را تخليه نماييم و خواهيم كرد. كافی بود مسئولين مربوطه درخواست خود را مستقيماً به اين دفتر اعلام می‌نمودند» ( اینجا بخوانید).

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری به اظهارات اخیر رییس بنیاد مستضعفان واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: «اما نفرمودند با آنان‌که املاک را به نام مزایده‌ ولی با مصالحه و توصیه مالک شده‌اند، چه باید کرد» ( اینجا بخوانید).

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات پرویز فتاح اینگونه پاسخ داد: «پس از تحویل ساختمان‌های فوق‌الذکر به بنیاد مستضعفان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیچگونه بهره برداری از ساختمان‌های مذکور نداشته است» ( اینجا بخوانید).

همچنین رییس بنیاد باران، اظهارات فتاح را رد کرد و مالک ملک مذکور را موسسه تنظیم و نشر آثار امام و نه بنیاد مستضعفان خواند. او نوشت: متأسفانه توضیحات آقای فتاح درباره ملک جماران ناقص و شبهه برانگیز است. ( اینجا بخوانید).

گفتنی است تا این لحظه حداد عادل درباره ملکی در فرشته، زاکانی درباره ساختمان مرکز پژوهش های مجلس و نیروهای مسلح به سخنان پرویز فتاح توضیحی نداده اند.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • نادر
    0

    یه شرکت سهامی به نام ایران هست که خدا رو شکر همه دور هم در حال خوردن هستند به جز سهام داران اصلی آن یعنی مردم !!!!

  • ایرانی
    0

    مثلی معروف که چوب را که برداری گربه سیاه خودش فرار میکند باپوزش از گربه .اگر حرکت فلاح شوخی و نمایش نباشد و مثل همین ویروس کرنا با اراده باشد هر لباسی برای هر قامتی مناسب نخواهد شد .

  • محمد
    0

    آقای فتاح چرا میخواهید املاک را از این مستضعفان بینوا پس بگیرید

  • سفیر
    0

    کاش صحبت های فتاح واقعا غم اموال مستضعفان بود!!!! اما افسوس که اینم یک فیلم واسه نمایش سلامت و اقتدار برای انتخابات ریاست جمهوریه اینجوری میخواد نمایش بده 1.من آدم صادق و سالمی هستم 2.من غم مستضعفان رو دارم 3.من سر منافع مردم با هیچکی تعارف ندارم 4.من با اقتدار حق مستضعفان رو از حلقوم دونه درشتا بیرون میکشم و.... 5.پس به من رای بدید

  • ش
    0

    آقای فتاح لطفا بفرمائید معاونین و مدیران شما که متولی امور مستضعفان هستند کجا زندگی می کنند دارایی خود و خانواده اشان چقدر است و ماهیانه چه مقدار از محل بنیاد مستضعفان حقوق و مزایا دریافت می کنند..این خواست مردمی است نه سیاسی

  • دبهل
    0

    تاالان که خوردن وبردن پای کیه .یهو گلوتونو نگیرد.

  • یوسف طاهرزاده
    0

    احمدی نژاد هنوز ! ؟

  • رحمانی
    0

    اقای فتاح قصد کاندیداتوری ریاست جمهوری را دارد وبهترین شیوه برای پیروز شدن را استفاده از شگرد استاد اعظمش احمدی نژاد می بیند بگم بگم های مبهم وبی سند ، یک روزبه هاشمی مرحوم تهمت می زند وامروز به دیگران ، عندالله اگر راست می گویی دلسوز بیت المال هستی به صورت شفاف لیستی از حقوق کارمندان ارشد ومدیران بنیاد منتشر کن ، اگر بالاترین نجومی بگیران این کشور نبودند من حاضرم شلاق بخورم ، لیست اموال بنیاد که در دست قدرتمندان خاص است چون ملک مدرسه خانم حداد عادل در فرشته ، منزل مسکونی سه طبقه اقای حداد عادل در منطقه دروس متعلق به بنیاد که از اول انقلاب در دست ایشان است و..... اگراز خدا می ترسی لیست این اموال را منتشر کن، اما یقینا چنین جراتی نداری چون با حداد ها ی وصل به کر درافتادن ، یعنی خداحافظی همیشه بامیز و ریاست .

    نظرات شما -
    • ۰۰۰
      0

      اتفاقا فتاح از اون ملک هم نام برده و کاری به جناح افراد نداشته و همه رو با یه چوب رونده...و حتی گفته الان خیلی ها میان میگن فتاح برای ۱۴۰۰ اینها رو گفته که بزار بگن و مهم اینکه این اموال برگرده

  • بهنام
    0

    اقای احمدی نژاد زودتر خالی کن

  • قاسمی
    0

    آقای فتاح که وزیر نیروبود

    نظرات شما -
    • ابولفضل
      0

      اقازاده که وزیر نفت بود هه هه هه هه

    • ناشناس
      0

      خانم زاده دامادراده نوه زاده پسرخاله دخترخاله زاده عموزاده هاکجان

  • ناشناس
    0

    کاخ نشینی از زمان اکبرجون شروع شد. ای وای ساده زیستی چقدر

  • کاربر ناشناس
    0

    جناب فتاح اصولا انسان پاک وشریفی هستند ما مردم ارومیه خوب میشناسیمش ریگی بکفش ندارندالهی شکر که بعد اقای عبدالعلی زاده که از جان ودل در تبریز کار کردند یا اقای پزشکیان

    نظرات شما -
    • ابولفصل
      0

      خدا کنه بلایی سرش نیارن.

  • مهران
    0

    اقای فتاح احمدی نژاد بلند شد بدین به من رهن میکنم بی خانمانم

  • احمدی
    0

    ننگ بر شما که خون شهدا تباه کردید طاغوت و عیاشی هنوز هم در این جامعه زنده است

  • علی
    0

    وای چه خبره تو این کشور

  • سامان
    0

    این دولت پاک دست .چه کاری که با مردم نکرد. ،معاون اولش .معاون دومش .معاون سومش ..حالا هم خودش ..اسمشان پاک دست بوده ،والا باید اسم دولتش را بنام ،،،،،،،،،،دولت انگلیس ،،،،،ثبت شود

  • باتلاق
    0

    آقای رییسی ،،،،،،قوه قضاییه ،به داد ملت برس .که آقای ،،،،،احمدی نژادی ها ،،،،،مملکت را غارت کردند همه آش را بردند .....انگلیس ...

  • 2025
    0

    فتاح ها و....همه از یک جنس وقماش هستن.بنیاد اموال افراد خاص هست،نه مستضعفان.ظلم پایدار نیست

    نظرات شما -
    • 2025 خان
      0

      مثلا حکومت دست تو البانی نشین بیفته ظلم تمام میشه عدالت میاد خواب دیدی خیرباشه

  • محمد
    0

    بنده خدا ابتکار از هولش نمیدونه چی بگه اوایل سال ۷۰ با نظر امام؟! آخه بنده خدا امام سال ۶۸ رحلت کردن

  • کاربر ناشناس
    0

    خداراصدهزار شکر که.میتوانستیم ولی انجام ندادیم که.امروز شرمنده این ملت ستم کشیده باشیم خدایا توشاهدی پول نان نداریم ولی ازوجدان خوب شبها راحت میخوابیم

  • بیچاره مردم
    0

    یعنی خوشم میاد سر و تهشونو هم بیاری یه آدم سالم توشون پیدا نمیشه!!!! همه هم همدیگرو لو میدن ...همشون از هم میترسند و بخاطر این ترس همشون ازهم دفاع هم میکنند!!!!!

  • پرتوی
    0

    با این افشاگری که فتاح کرده خدا وکیلی آدم سالم در نظام وجود دارد . رئیس جمهور آتی این فتاح مرآتی

  • محسن
    0

    این گوشه ای از فساد در نظام اسلامی است. فی الواقع حجت‌الاسلام دانشمند درست فرمودند که انقلاب کردید برای خودتون سفره ای پهن کنید؟ فردای قیامت جواب خون شهدا راچگونه می‌دهند؟ متاسفانه کو گوش شنوا.؟ کجاست ساختار فساد زدا؟

  • محمود
    0

    ظاهراً خانم مولاوردی افراد مست بیشتری را نسبت به آقای فتاح میشناسند و آقای آشنا نیز آشنایی بیشتری با سایر دزدان دارند .این سیاسیون بیت المالخور لطف کنند آنچه گفتند را مستند رو کنند

  • صداقت(فعال مردمی)
    0

    امام اول انقلاب درموردکاخ نشین ها گفتند.حالا مسؤلان ما همه به بهانه دفترکاخ نشین شده اندوازامام ورهبری برای خودآبرومی خرند.آن امام یارهبری شفاهی گفته سنداین حرف ها را ،رو،کنی ،امام که گفتند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.حالا که مسؤلین خودنااهل وکاخ نشینند چطوردرد مردم رامی فهمند.

  • بی نام
    0

    فعالیت فتاح زیاد شده حتما میخواد کاندید انتخابات بشه شروع کرده به ننه من غریبم بازی

  • صالح
    0

    سلام۔ اینہا کہ گفتہ شد قطرہ از دریا بود ۔بازم خدا خیرش بدہ کہ بہ اندازہ خودش گفت۔ولی واقعا قطرہ از دریا گفتہ شدہ۔بہ امید شفافیت بیشتر

  • اذر
    0

    نزدیک انتخابات است این کارها رو میکنند تا حالا خواب بودند که این ملک ها را بگیرند چطور میشه در کاخ دفتر داشت و دم از مردم مستضعف زد حکومت حضرت علی هم این گونه بود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها