گازرسانی به ۱۰۰ روستای لرستان تا پایان شهریور ماه ۹۹

سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: از ابتدای امسال ۶۰ واحد صنعتی استان گازرسانی شده و تا پایان سال نیز ۱۰۰ روستای استان از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

گازرسانی به ۱۰۰ روستای لرستان تا پایان شهریور ماه ۹۹

کرم گودرزی روز یکشنبه در دیدار با نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: گازرسانی به روستاهای چگنی یکی از اولویت های شرکت گاز استان در سالجاری بوده و پیمانکاران شرکت در ۲ محور تشکن و شاهیوند با سرعت مطلوبی در حال اجرای پروژه های مربوطه هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سالجاری بنام جهش تولید و نقش با اهمیت گازرسانی به صنایع، این شرکت با زیر ساختهای مناسب ایجاد شده و استفاده از ظرفیت خط ششم سراسری آماده گازرسانی به تمامی صنایع واجد شرایط می باشد .

سرپرست شرکت گازلرستان با اشاره به رتبه سوم استان از نظر تعداد روستاها در کشور تصریح کرد: گازرسانی به روستاها از عوامل بسیار مهم در توسعه رفاه، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است که ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت واجد شرایط روستایی لرستان در حال حاضر ۸۸ درصد می باشد.

سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: طرح گازرسانی به ۳۰۱ روستای استان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد که با این مهم ضریب این خدمت در لرستان به بیش از۸۹ درصد ارتقا می یابد.

گودرزی افزود: برای این مهم ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و با بهره برداری از طرح ها بیش از یکهزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۳۵۴ روستای واجد شرایط گازرسانی استان یکهزار و ۷۰۹ روستا از این خدمت برخوردار هستند که ضریب نفوذ آن بیش از ۸۷ درصد است و پیش بینی می شود تا ۱۴۰۱ تمامی روستاهای استان ازاین نعمت بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: بررسی و مطالعات گازرسانی به ۱۷۹ روستا نیز انجام و مقدمات پیمان سپاری آن انجام شده که با تحقق این برنامه ریزی در سال ۱۴۰۱ ضریب بهره مندی روستاهای استان به بیش از ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت.

مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیزتوجه به مناطق محروم و روستاها را از اولویت‌های همه دستگاه‌ها به‌ویژه شرکت گاز دانست و اظهار کرد: این مهم علاوه بر توسعه روستاها، موجب جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع می‌شود.

وی افزود: استفاده از گاز در روستاهای محروم علاوه بر آسایش و رفاه مردم در نگهداری درختان بلوط زاگرس که برند بسیار ممتازی برای استان محسوب می‌شود موثر بوده و باعث نجات ثروت های منابع طبیعی خواهد شد.
بیش از یکهزار و ۶۰۰ واحد صنعتی لرستان و ۹۹.۸ درصد خانوار شهری و بیش از ۸۸درصد خانوارهای روستایی واجد شرایط لرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها