آخرین آمار جهانی کرونا؛

شمار مبتلایان از ۱۹ میلیون و ۷۰۰هزار گذشت

با تداوم همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن از مرز ۱۹ میلیون و ۷۰۰هزار عبور کرده است.

شمار مبتلایان از ۱۹ میلیون و ۷۰۰هزار گذشت

تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون۱۹,۷۰۰,۶۵۹ تن مبتلا و ۷۲۷,۰۰۲ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار ۳۰ کشور آلوده دنیا دارد:

شمار مبتلایان از ۱۹ میلیون و ۷۰۰هزار گذشت

لازم به ذکر است که روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید ۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین حال رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ادعاهای خود در خصوص از بین رفتن ویروس کرونا را تکرار کرده است. در زمین گلف خود در نیوجرسی همچنین ادعا کرد تعداد مبتلایان در فلوریدا،تگزاس و آریزونا در حال کاهش است. علی رغم ادعاهای ترامپ روز پنجشنبه با اعلام ۲۰۰۰ مرگ کرونایی در آمریکا اعلام شد این رقم از ماه می بدین سو بی سابقه بوده و به عنوان رکورد جدید ثبت شده است.

از سویی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک در اظهاراتی گفته است که ایالات متحده آمریکا مشکلات بزرگتری به خاطر شیوع ویروس کرونا نسبت به مکزیک دارد.

اظهارات رئیس جمهور مکزیک یک روز پس از آن است که وزارت خارجه آمریکا از شهروندانش خواسته است تا به خاطر نرخ بالای ابتلا به ویروس کرونا، به مکزیک سفر نکنند. وی در یک کنفرانس خبری افزود: ما مشکلات بسیار کمتری در شیوع ویروس کرونا نسبت به مشکلات آمریکا داریم، متاسفانه آنها با مشکلات زیادی روبرو هستند. وضعیت ما بهتر است.

رئیس جمهور مکزیک همچنین از رسانه‌های خبری به خاطر تمرکز بیش از حد بر این کشور به خاطر در اختیار داشتن رتبه سوم مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا انتقاد کرده است، به جای آنکه مرگ و میر سرانه را مد نظر قرار دهند.

وضعیت در دیگر کشور لاتین یعنی برزیل نیز وخیم گزارش شده و تعداد کشته های آن از مرز ۱۰۰هزار تن عبور کرده است و نگرانی های مردم این کشور از اوضاع اقتصادی نیز افزایش یافته است. در یک نمونه از آغاز این بیماری همه گیر، ۵۷ هتل در ریو دو ژانیرو تعطیل شده است. این بحران موجب خسارت بیش از ۱۷ میلیارد دلاری بر صنعت گردشگری برزیل شده است. بر اساس برآورد اولیه، دست کم ۳۰۰ هزار نفر در این بخش شغل خود را از دست خواهند داد.

، در شرایطی که تعداد کلی مبتلایان به عفونت کووید-۱۹ در روسیه به بیش از ۸۸۲ هزار نفر رسیده، فقط ۱۷۷ هزار نفر فعلاً تحت درمان بوده و بیش از ۶۹۰ هزار نفر از بیماران دیگر بهبود یافته‌اند. نسبت مرگ و میر بیماران، ۱.۶۸ درصد از کل افراد آلوده است. همچنین میزان بهبودی بیماران در روسیه، ۷۸ درصد از کل افراد آلوده شده به ویروس کروناست.

این در حالی است که عدم جدیت دولت دهلی نو برای قرنطینه و اعمال قوانین ویژه در مناطق پر خطر این کشور افزایش افسار گسیخته شمار بیماران کرونایی را به همراه داشته است. ، وضعیت در مناطق جنوبی هند به خصوص ایالت مهاراشترا که در غرب این کشور واقع شده است به شدت بحرانی و قرمز توصیف شده است. علی رغم اینکه دولت هند به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا برنامه‌ای برای شروع مجدد قرنطینه سراسری در این کشور ندارد ولی پس از عبور شمار مبتلایان کرونا از مرز ۲ میلیون نفر مجبور شده برخی نقاط را به مدت چند روز تعطیل کند.

اما در ایران نیز آمارها حاکی از کاهش شمار فوت شدگان است و به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها