بارش در ۲۰ نقطه سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همزمانی جریانات مونسون و تأثیر کم فشاری دریایی بر نیمه جنوبی استان سبب شد تا در شبانه روز گذشته آسمان ۲۰ نقطه استان بارانی شود.

بارش در ۲۰ نقطه سیستان و بلوچستان

محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش‌ها از ایستگاه‌های حومه سراوان گزارش شده است به طوری که میزان بارش‌های هشت ایستگاه این حوضه ۱۰ میلی متر بوده است.

وی افزود: به طور کلی این سامانه تا کنون در شهرستان‌های چابهار، قصرقند، راسک، سراوان، سیب سوران و مهرستان فعالیت داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان تا روزیکشنبه شرایط برای بارش‌های همرفتی در نیمه جنوبی، سواحل و جنوب شرق ادامه دارد.

حیدری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود شدت بارش‌ها مربوط به روزهای شنبه و یکشنبه باشد، گفت: پیش بینی می‌شود در نتیجه این بارندگی‌ها در برخی مناطق مخاطراتی مانند جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های محلی، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه و تند بادلحظه ای و بارش تگرگ روی دهد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به مواج شدن دریای عمان گفت: پیش بینی می‌شود همچنان دریای عمان مواج و متلاطم باشد و ارتفاع موج در نزدیک سواحل چابهار به حدود ۳ تا ۴ متر برسد.

وی از وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و گفت: امروز و فردا وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد که منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها