آخرین آمار از ابتلای کادر درمانی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به کرونا

کارشناس کلینیک اداره کل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: ۵۰۰ نفر از کادر درمانی در ۱۰ بیمارستان تأمین اجتماعی استان تهران به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۵ نفر از آن‌ها فوت کردند.

آخرین آمار از ابتلای کادر درمانی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به کرونا

احمدرضا خزاعی درباره ابتلای کادر درمانی بیمارستان تأمین اجتماعی به ویروس کرونا، اظهار کرد: ۵۰۰ نفر از کادر درمانی در ۱۰ بیمارستان تأمین اجتماعی استان تهران به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۵ نفر از آن‌ها از جمله ۲ پرستار، ۱ پزشک، ۱ همکار ناظر بیمارستانی و ۱ نیروی خدماتی فوت کردند.

وی درباره هزینه درمان کادر درمانی مبتلا به ویروس کرونا، گفت: هزینه درمانی برای کادر درمان که در بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی بستری شدند، رایگان است و در بیمارستان‌های غیرملکی که طرف قرارداد ما هستند، فقط ۱۰ درصد فرانشیز گرفته می‌شود.

خزاعی درباره هزینه درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، تصریح کرد: برخی از دارو‌ها نایاب بودند و در بازار سیاه به فروش می‌رسیدند که توانستیم با تولید این دارو‌ها در داخل کشور از هزینه‌های آن بکاهیم. البته ۱۴ روزی که فرد در بیمارستان تأمین اجتماعی بستری است، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان هزینه دارد.

کارشناس کلینیک اداره کل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان تهران افزود: دارو‌های مصوبه وزارت بهداشت، رایگان هستند و در حال حاضر دارو‌های درمان کرونا در داخل کشور تولید می‌شوند و این داروها به صورت سهمیه‌ای برای هر بیمار در نظر گرفته می‌شوند و نام بیماران برای دریافت این دارو‌ها ثبت می‌شود. به عنوان مثال قیمت داروی ۳۰ تا ۴۰ میلیونی که در بازار سیاه به فروش می‌رسید، در حال حاضر بعد از تولید داخل به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان رسیده است و همچنین قیمت داروی رمدسیویر که ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مورخ
    0

    خادمین بی منت...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها