ادعای معاون وزارت بهداشت؛ رضایتمندی ۹۱ درصد داوطلبان کنکور ارشد از رعایت اصول بهداشتی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از ۸۳ هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد(در روز اول کنکور) که به پرسش نامه‌ها پاسخ دادند، ۹۱ درصد عنوان کرده اند که الزامات و اصول بهداشتی در مراحل آزمون رعایت شده است.

ادعای معاون وزارت بهداشت؛ رضایتمندی ۹۱ درصد داوطلبان کنکور ارشد از رعایت اصول بهداشتی

دکتر علیرضا رییسی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های امروز و بررسی‌های انجام شده، از ۲۲۵ هزار داوطلبی که آزمون کارشناسی ارشد داشته و برای آنها پرسش نامه ارسال شده، ۸۳ هزار نفر به سه سوال پاسخ دادند.

وی افزود: سوال اول این بود که آیا الزامات پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده، دوم این‌که آیا فاصله گذاری‌ها رعایت شده و سوم این‌که آیا عوامل اجرایی ملزم به رعایت پروتکل‌ها بودند.

رییسی خاطرنشان کرد: پاسخ این ۸۳ هزار نفر به این صورت بود که ۹۱ درصد گفتند که الزامات و اصول بهداشتی در مراحل آزمون رعایت شده، ۸۷.۵ درصد درباره فاصله گذاری جواب دادند که بسیار خوب رعایت شده و ۹۰.۳ درصد درباره این‌که مجریان اقدامات لازم را برای رعایت پروتکل‌ها انجام داده‌اند نیز جواب مثبت داده و این بسیار خوشحال کننده است.

سه عامل افزایش شیوع کرونا در کشور

معاون وزیر بهداشت درباره عوامل شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: سه عامل اصلی در کشور باعث بروز مشکلاتی شده است. اول شرکت در مراسم عروسی و مهمانی‌ها، دوم عزاداری‌ها و سوم مسافرت‌ها است که بیش از ۸۴ درصد عوامل انتقال ویروس کرونا به خاطر این سه عامل است.

لطفا مهمانی نروید

وی شب گذشته در گفتگوی ویژه شبکه دو سیما گفت: روزانه ده‌ها نفر از هموطنان ما جان خود را از دست می‌دهند و پرستاران و پزشکان جان خود را از دست می‌دهند. به خاطر لذت بردن از چند ساعت مهمانی این کار را نکنید و به مهمانی نروید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: ثابت شده که مسافرت‌ها در میزان ابتلا و بستری در آی سی یو و مرگ و میر به علت کرونا موثر است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • Li
    0

    تا به حال دروغی از این کثیفتر نشنیدم !اگر۸۳ هزارنفر گفتند رعایت شده ،۱۴۲ هزار نفری که در نظر سنجی شرکت نکردند یعنی از رعایت پروتکل ها ناراضی بودند وپروتکل رعایت نشده بود .

  • ...
    0

    چطور عزاداري هاي پراكنده باعث و مرگ و مير ميشود ، ولي برپايي هيئتها در سراسر كشور خطري ندارد . فقط خدا به ما رحم كند كه اموراتمان به دست شما كثافتها افتاده .

  • امید
    0

    با پروتوکول ها نمک به زخم ما نپاشید....... لغو کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    یک هفته بعد معلوم میشود.

  • رضا
    0

    جناب دکتر نمکی بجای این همه بخشنامه صادر کردن فقط گفتید ماسک بزنید رعایت کنید اینا خوبه الکل گرونه ماسک گرونه دستکش گرونه اینا هم به جهنم آیا ما باید منتظر واکسن روسیه یا آمریکا و چین باشیم لااقل ی قرصی ی حرکتی بدید کشور ما کشور دانشمند پرور است نزارید کار و کاسبی ماسک و ضد افونی کننده پدر مردم را در بیاره درود خسته نباشید به همه پرستاران و پزشکان وخدمات پزشکی خسته نباشید،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها